Destiny Review (Limba Romana /PlayStation 4): predestinat succesului, dar cu cateva hibe printre care si lipsa de suflet (Video)

Trebuie sa nu fi intrat deloc pe web in ultima jumatate de an daca nu ai auzit de Destiny, mega productia de 500 de milioane de dolari, care aspira la titlul de Jocul Anului. Ei bine, se pare ca lucrurile nu stau chiar asa si desi am cumparat un PlayStation 4 pentru a juca acest titlu si aveam asteptari mari, pana la urma acesta s-a dovedit a fi un nou caz Watch Dogs. Asta nu inseamna ca Destiny nu este un joc foarte bun… dupa cum vedeti afla in randurile urmatoare. Acest titlu vine de la Bungie, creatorul Halo si in Romania costa 259 lei le PS4.

destiny 1

Povestea jocului se petrece cu 700 de ani in viitor, intr-un univers post apocaliptic, care urmeaza colapsului. Astfel, dupa ce oamenii au descoperit o sfera uriasa numita Traveler pe Marte, ei au inceput sa colonizeze largi portiuni din univers folosind aceasta sfera. Apoi coloniile au disparut misterios si acum ultimii oameni, cei salvati de sfera The Traveler s-au refugiat pe Pamant. Corpul ceresc pluteste deasupra ultimului bastion al umanitatii de pe Terra, iar prin intermediul sau Gardienii primesc The Light, o putere speciala care ii ajuta sa apere orasul. Voi veti juca rolul unui astfel de gardian, care are printre sarcini readucerea la viata a lui Traveler si distrugerea inamicilor alieni.

La inceputul jocului veti alege intre 3 rase: Humans, Awoken si Exo. Primii seamana cu Spartanii din franciza Halo si sunt o rasa militara, in vreme ce Awoken, cu care am jucat si eu de altfel sunt un soi de vampiri elfi, cu ochi luciosi si pielea deschisa la culoare. Exo amintesc de Master Chief si sunt un soi de roboti cu ceva viata in ei. Pe langa rasa, veti alege si o clasa, precum Hunter, Warlock (aleasa de mine) sau Titan. Rasele inamice sunt 4 la numar, printre care si Fallen, alieni cu tenta de insecta, the Hive, care sunt un fel de zergi, exagerand putin, dar si Vex si Cabal. Vex sunt roboti semi organici care controleaza Venus si Marte, iar Cabal sunt amfibieni uriasi cantonati pe Marte.

destiny 2

E interesant ca aceste rase se lupta si intre ele dupa cum vedeti pe Luna, atunci cand Fallen ataca Hive in forta. E foarte greu sa caracterizezi Destiny ca joc, sa il introduci intr-o categorie. Practic el este un FPS, cu elemente puternice de MMO, dar segmentat in misiuni. Bataliile multiplayer se dau pe Crucilble, acolo unde puteti lupta cot la cot cu alti gameri, daca aveti cont PS Plus evident. De asemenea si in misiunile single player va va putea aparea in fata alt gamer care joaca aceeasi misiune, ajutandu-va sau incurcandu-va.

De-a lungul unei misiuni aveti portiunea incipienta unde batalia e mai usoara si zona fara respawn, de obicei catre final de nivel, unde actiunea devine mai hardcore si daca muriti va respawnati la checkpoint. Pe parcursul periplului vostru stelar veti folosi o nava si veti ajunge pe Pamant, pe Marte, Venus sau Luna. Trecand la personajul vostru, pe langa crearea sa il veti putea customiza cu diferite itemuri si arme, dar si abilitati deblocabile. Spre exemplu acestea va vor permite sa aruncati cu o bila de energie catre inamici sau sa ii pulverizati cu un atac energetic melee. Fiecare atac are un skill tree upgradabil.

destiny 4

Destiny va ofera un auto aim destul de subtil, dar care isi face simtita prezenta totusi, mai ales in acele momente cand in valtoarea bataliei ati fi putut jura ca nu veti nimeri inamicul mobil. E vorba mai degraba de o incadrare eficienta a inamicilor in catare, decat de un auto aim propriu zis. Veti poseda si un double jump, plus posibilitatea de plutire, iar de indata ce ajungeti la nivelul 15 veti debloca si abilitati legate de lucrul in echipa si tot soiul de bonusuri, scuturi si alte atacuri utile.

Gamerii se aduna toti la The Tower, hubul unde puteti comunica, primi rasplata pentru misiuni, cumpara arme, depozita echipamente in vault, transforma schite numite engrams in arme si achizitiona si armuri noi. Tot aici veti accepta misiuni de tot soiul sau va veti upgrada nava. Atunci cand va plictisiti de mers pe jos, puteti folosi un vehicul Sparrow, un hovercraft destul de lent, care are predilectia de a cadea in rape si de a se lovi de stanci. In plus, el nu prea rezista la focul inamic.

destiny 9

Mi se pare enervant la Destiny timpul urias pe care il petrecem in meniuri, pe Tower, sau asteptand ca animatia de calatorie cu nava spatiala sa se termine. Va spun de pe acum ca va va lua in jur de 15 ore sa ajungeti la nivelul 20, iar nivelul e crucial orice ati face. Vi se pun nivele anumite pentru misiuni si nu prea aveti sanse sub nivelul 15 in bataliile multiplayer.

Destiny foloseste un nou tip de engine care ofera iluminare dinamica in timp real si iluminare globala simultan. Grafica este una Full HD si arata foarte bine, desi vegetatia planetelor vizitate si unele lichide au fost dezamagitoare. Toate planetele pe care le vizitati arata fantastic, totusi. E vorba de atmosfera luata per ansamblu, pentru ca ar fi usor sa criticam firul de iarba sau rugina prost randata pe fierataniile din Rusia abandonata. Venus cel verde si ploios emana umiditatea, luna e alba, uscata si te face sa simti praful sau alb in plamani, in vreme ce momentele in care coborati in hrube intunecate sunt excelent NEiluminate incat sa va provoare oroare fata de Hive.

destiny 13

Muzica orchestrala e destul de OK, dar e deseori acoperita de ragete, impuscaturi si explozii si parca nu se cere o senzatie de epicness atunci cand te concentrezi sa ramai in viata. Peter Dinklage, faimosul Tyrion din Game of thrones e vocea lui Ghost, companionul vostru electronic, care e practic un R2-D2 cu darul vorbirii si cu duhul intelepciunii, dar care te imbie mai degraba la somn decat la curaj.

Actiunea in multiplayer are loc pe Crucible, cu clasicele deathmatchuri si capture the flag, dar exista o usoara rutina si rodare aici. In primul rand, inainte de lansarea jocului Bungie promisese un auto match eficient si fara disparitati intre gameri. Ei bine, eu am fost doborat de zeci de ori de utilizatori de 2 ori mai buni decat mine, dotati cu scut sau cu super vehicule. Exista si un mod special de batalie cu hovercrafturile apropo, care mi se pare putin inutil. De-a lungul bataliilor care dureaza in medie cam 10 minute, am observat ca in 99% din cazuri factiunea Alpha castiga, deci rugati-va sa picati cu albastri, care par a avea un avantaj.

destiny 10

Ce am apreciat la multiplayer e ca e o cale eficienta de a obtine echipament si experienta, chiar daca mai mult mori decat fraguiesti. In bataliile de pe Crucible aveti si momente speciale precum Heavy armor drop, dar si posibilitatea de a folosi turete, daca aveti rabdarea si tenacitatea necesara. Viteza PVP ului devine deseori enervanta, desi imi plac jocurile fast paced, dar nu e placut sa fii matrasit la  treia respawnare la rand. Problema cu multiplayerul e ca nu ofera satisfactie si placere si ca exista un element lipsa je ne sais quois, cel de divertisment, de care Bungie a uitat. Practic, cand te duci pe Crucible, practic te duci la munca cu carca, nu la distractie.

Cu bune si rele Destiny e un joc epic, un experiment si un hibrid intre multe genuri. El e prea Halo pentru binele sau, dar lipsa de suflet, de o poveste coerenta si atractiva, de personaje carismatice sau macar comunicative si faptul ca multiplayerul e anost ii stirbesc din farmec. Numai de bine despre grafica in schimb, care arata fantastic, iar cele 4 planete pe care le putem explora sunt destul de vaste invat sa va tina ore bune lipiti de ecran. Cu toate acestea Destiny nu poate trece pragul notei [usr 8] pe care o primeste de la Firstplay.ro.