Badland Review (iOS): cel mai bun platformer pentru tableta si mobil lansat pana acum (Video)

Badland a fost deja premiat de Apple drept cel mai bun joc al anului 2013, iar noi confirmam distinctia pentru acest titlu intunecat, original si care ne aminteste de zilele bune ale gamingului. El da senzatia de combinatie intre Limbo si Abe’s Exodus, dar totusi e ceva total diferit. Il puteti descarca pe Badland de AICI pe iOS (4 dolari) si de AICI pe Android (gratuit).

badland review joc ios limba romana (11)

Creatie a celor de la Frogmind, acest joc este un platformer side scrolling intunecat, cu un soi de arici plutitor drept personaj central. Actiunea se petrece intr-o padure intunecata sau intr-un peisaj industrial, in diferite momente ale zilei. Ecranul se va misca continuu spre dreapta, deci veti fi mereu goniti catre acea zona, in cautarea unei cai de scapare, pe masura ce va confruntati cu diferite capcane. Primele nivele sunt simple si va vor solicita doar sa apasati pe ecran pentru a pastra nivelul de inaltime al creaturii centrale, in vreme ce se strecoara printre formatiuni vegetale si tevi.

badland review joc ios limba romana (13)

Apoi lucrurile se complica si apar tepi, mecanisme complexe, lame uriase ascutite, capcane care se inchid in fata voastra si alte mici creaturi de salvat. Vedeti voi, ariciul nostru cu par afro se poate multiplica, micsora, mari, se poate face lipicios, poate incetini timpul sau se poate rostogoli. Toate acestea se intampla daca veti lua anumite powerupuri pe care le gasiti in cale, unele utile, altele mai putin. Va trebui sa sacrificati din micile creaturi paroase, uneori pentru ca restul gastii sa scape.

Aflati si ca inainte de fiecare capcana majora aveti cate un checkpoint. Badland este foarte distractiv si se bazeaza foarte mult pe conceptul de trial and error, cu toate acestea lasand mereu loc la o rezolvare in plus pentru fiecare nivel, mai ales daca vreti sa il terminati cu cat mai multe creaturi in viata. Unele capcane sunt atat de diabolice incat va intrebati: de unde le scoate Frogmind? Veti activa si butoane, manete, va veti odihni pe portiunile goale ale unei roti care se invarte cu micul blob spre o zona noua si veti ricosa din pistoane superactive care va arunca spre finalul nivelului. Apreciem si faptul ca jocul e actualizat destul de des cu nivele noi.

badland review joc ios limba romana (6)

La capitolul grafica, Badland este o bijuterie, o creatie intunecata, plina de siluete, mister si de culori intense. Jocul arata spectaculos pe un ecran Retina si nivelele sunt foarte variate, in ciuda faptului ca respecta cu sfintenie acelasi concept: pluteste de la stanga la dreapta, aduna powerupuri, inmulteste aricii si evita capcanele. Nivelul de detaliu e impresionant, iar fizica e foarte bine implementata. Faptul ca avem cateva nivele de fundaluri 2D suprapuse creaaza un efect artsy care da senzatia de adancime si 3D experientei grafice.

Atmosfera lugubra a lui Limbo e replicata si la nivel acustic, dar e ceva mai discreta, fiind prezenta doar sub forma unor sunete de ciripituri de pasari, picaturi de apa, sunete de metal lovit si acele sunete amuzante ale unui blob cauciucat care e strivit, intepat sau divizat. Badland suporta multiplayer local pe acelasi device, cu pana la 4 jucatori folosind ecranul in acelasi timp. Fiecare va avea o creatura cu o culoare diferita si acest mod de joc e potrivit mai degraba pe o tableta cu ecran mare, pana si un device de 7 inch fiind prea mic pentru numarul mare de degete de pe ecran. Ideea e simpla, cine ramane viu pana la final castiga.

badland review joc ios limba romana (10)

Desi am mentionat de foarte multe ori Limbo in acest joc, Badland e departe de a fi o clona pentru acel titlu. Comparatia e inevitabila pentru ca ambele jocuri au atmosfera intunecata si nu prea exista multe titluri de genul in ziua de azi. Badland e totusi ceva nou, ducand ideea de auto side scroller si platformer la un nivel nou. Ingeniozitatea capcanelor sale merita un premiu, iar artworkul e fantastic, de aceea titlul primeste o nota de [usr 9.5]