Limbo Review (iOS): intunericul transformat in joc, sau padurea adormita in alb/negru (Video)

Dupa recenzia lui Badland ajungem inevitabil si la una dintre inspiratiile sale si anume faimosul titlu Limbo. Provenit de pe PC, acest joc costa 5 dolari pe iOS si il puteti descarca de AICI. Noi l-am jucat pe un iPad si ne-am distrat de minune cu lumea sa intunecata si plina de capcane.

limbo review limba romana joc ios  (6)

Titlul a debutat pe iPad vara trecuta si vine de la companie indie Playdead, din Danemarca. In Limbo veti ghida un baietel fara nume printr-o lume intunecata, plina de capcane si de creaturi neprietenoase. Atmosfera e foarte intunecata, iar totul incepe cu baiatul trezindu-se intr-o padure, aflata la “marginea iadului” ca sa zic asa, deoarece cam asta inseamna Limbo. Personajul principal isi cauta sora disparuta si se intalneste doar cu persoanaje moarte, dusmanoase creaturi nepamantesti.

Limbo este un side scroller 2D, care foloseste sistemul de fizica Box 2D pentru obiectele din mediul din jur. Puteti sa miscati personajul in dreapta sau stanga, sa alergati si sa va urcati pe diferite puncte inalte. As spune ca avem un control intuitiv aici, dar nu prea e cazul, mai ales cand sunteti urmariti de un paianjen urias si incercati sa va catarati pe un bustean. Limbo e interesant prin prisma faptului ca nu exista ecrane de incarcare, filmulete sau vreo intrerupere a actiunii.

limbo review limba romana joc ios  (9)

Totul este fluid si neintrerupt si jocul surprinde mereu gamerul cu capcane, situatii tensionate si monstri care il urmaresc. Daca am vorbit de control mai devreme, trebuie totusi sa recunosc ca macar nu avem absolut nici un impediment in a savura actiunea. Nu avem o modalitate de control afisata pe ecran si nici macar butonul de pauza nu prea se vede. Astfel, ne scufundam total in actiunea jocului si doar gesturile swipe ne permit sa interactionam cu mediul din jur.

Un usor swipe in orice directie pe ecran va va permite sa mergeti in acea directie, iar cu cat miscati degetul mai mult pe ecran cu atat baiatul alearga mai rapid. Un swipe in sus provoaca un salt, iar daca tineti degetul apasat pe ecran atunci cand sunteti aproape de un obiect, veti interactiona cu el. Va va lua ceva pana ce va veti da seama de mecanismul de control, mai ales ca nu aveti vreun tutorial la dispozitie.

limbo review limba romana joc ios  (5)

Jocul nu are arme, dar abunda de puzzle-uri si capcane, majoritatea actionate rapid si din instinct. Sistemul de checkpointuri e destul de generos, astfel ca puteti sa repetati fiecare puzzle pana reusiti sa treceti mai departe. Baiatul poate fi strivit, otravit, inecat, dezmembrat, ars, gaurit de sageti sau devorat de un paianjen.

Grafica jocului este una intunecata, grayscale, iar totul e minimalist aici. Atmosfera e grea, asemenea unui film noir sau horror si sunt momente in care se exagereaza putin cu intunericul si nu mai intelegeti mare lucru din actiune. Anumite aspecte din acest joc sunt socante, precum multi oameni spanzurati si munti de cadavre pe care trebuie sa treceti. Veti folosi chiar cadavre pentru a traversa un rau si daca asta nu e deranjant, atunci nimic nu e este.

limbo review limba romana joc ios  (12)

Ce se remarca la Limbo e lipsa totala de indicii. Tu si doar tu esti cel care trebuie sa isi dea seama ce e de facut pentru a rezolva un puzle. Sunetul completeaza atmosfera sumbra, fiind pastrat la minimul necesar, fara vreo melodie memorabila de fundal si mai degraba folosind linistea apasatoare si sunete de ambient. Se aud pasii personajului, fosnetul perilor de pe bratele paianjenului si un sunet constant de zgomot de fond, acel sunet apasator cunoscut drept static sau white noise.

Limbo este in teorie jocul indie perfect, dar daca stam sa ne gandim putin implementarea slaba a controlului touch si lipsa unei coloane sonore sunt totusi bile negre in aceasta lume deja extrem de neagra. Asta nu inseamna ca nu avem aici o opera de arta unica, care a generat zeci de clone si titluri celebre inspirate din creatie sumbra a celor de la Playdead. Limbo a fost un deschizator de drumuri si este inca un clasic, care primeste nota de [usr 9.2]