Call of Duty Advanced Warfare Review (PS4): personaje carismatice, campanie cinematica si multiplayer avansat si high tech (Video)

Call of Duty Advanced Warfare este unul dintre FPS-urile cele mai populare din 2014, daca nu chiar cel mai popular, iar ca atare am fost prezenti si la lansarea sa de la Media Galaxy. Apoi am realizat un preview pentru joc si acum iata-ne cu recenzia text completa, dupa 2 saptamani de gameplay. Titlul costa in jur de 250 de lei pe PlayStation 4, platforma pe care am jucat CoD Advanced Warfare.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (1)

Noul FPS ne duce in viitor, actiunea desfasurandu-se intre anii 2050 si 2060. Personajul principal este Jack Mitchell, intruchipat de omniprezentul Troy Baker. Jack este un fost soldat american, care isi pierde o mana in timpul unei confruntari din Coreea de Sud. El este recrutat si reparat apoi de catre Atlas, o companie militara privata condusa de catre un CEO aprig, pe numele sau Jonathan Irons. Kevin Spacey da viata acestui personaj, nu doar prin voce, ci si prin motion capture. Ei bine, Irons este si tatal unui alt soldat american care a pierit atunci cand Mitchell si-a pierdut mana.

CEO-ul il ia pe eroul nostru sub aripa sa, ii ofera o mana bionica, antrenament high end si il aduce pe culmile gloriei, pe masura ce Atlas evolueaza. Intre timp grupul terorist KVA incepe sa organizeze atentate globale si dupa cativa ani de urmarire reusiti sa ii distrugeti liderul, pe Hades, intr-un mod suspect de usor. Apoi se dezvaluie faptul ca de fapt Atlas e o entitate rau malefica, care provoaca conflicte artificiale, iar Jonathan Irons e aproape diavolul. Dupa atat de multe spoilere hai sa trecem la gameplay.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (15)

Recunosc din start ca nu sunt cel mai mare jucator de CoD sau cel mai priceput, dar nu pot spune ca am avut probleme deosebite cu misiunile din modul campanie. Actiunea este acum mai cinematica decat in precedentele titluri, cam la fiecare 10 minute fiind o secventa in care sariti de pe un autobuz pe altul, alunecati de pe o cladire, sau sunteti aruncat cat colo de o explozie. Advanced Warfare e construit ca un film de actiune, iar fiecare capitol e precedat de cate un cutscene destul de lung.

De remarcat faptul ca in acest titlu nu avem un heads up display, informatiile fiind oferite sub forma proiectiilor holografice ale armelor. Imi place faptul ca producatorul Sledgehammer Games nu ne-a oferit obisnuita experienta frenetica a shooterului, alternand elemente stealth, cu secvente interactive, apoi un pic de frenezie, lupte cu grupuri mari de inamici si lupte strict strategice. Practic fiecare tip de fan FPS este impacat de aceasta experienta.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (21)

Momentul in care ramaneti fara arme, pe intuneric intr-un subsol si trebuie sa va tarati cu grija prin ploaia deasa este epic si va demonstreaza ca avem un Call of Duty evoluat aici. Advanced Warfare nu se fereste sa faca si putin abuz de tehnologie si momentul teoretic satisfacator de ucidere a lui Hades vine intr-o misiune in care jucati mai mult ca drona, decat ca personaj din carne si oase. Cea mai mare modificare a gameplayului este cea adusa de exo scheletele atasate soldatilor.

La urma urmei, ne aflam in anii 2060 si armele au acum baterii si lasere, deci era de asteptat sa primim si exoschelete. Cu ele putem sa ne cataram pe cladiri folosind manusi magnetice, sa ridicam obiecte grele precum automobile, sa facem salturi in genul Titanfall folosind mici mecanisme de boost si sa activam un scut care ne protejeaza impotriva focului inamic. Acum veti putea seta actiunea unei grenade inainte sa o aruncati si exista si un tip de grenada care face inamicii vizibili dupa semnatura lor de caldura, iar ei pot fi ucisi chiar si prin pereti sau alte obstacole.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (13)

Si tehnologia nu se opreste aici. Veti avea o urmarire cu hovercrafturi, veti folosi muste electronice pentru spionaj si mine explozive care anuleaza sunetul. Exista si un grappling hook in stil Batman, cu care veti putea ajunge la inaltimile noului Bagdad, folosind schele subrede.

Dupa fiecare misiune veti primi puncte pe care le veti distribui la diferite abilitati, de la rezistenta contra grenadelor la recul scazut si viteza de regenerare. Am vorbit mai devreme despre boost, ei bine aflati ca nu avem doar salturi aici, ci si strafe cu boost, care sa zic asa. Armele sunt extrem de variate si fiecare e detaliata pana la sange. Veti simti foarte clar diferentele de recul, de putere de tragere si penetrare, aportul unui scope mai bun si efectele atasamentelor.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (20)

Stiti acel cliseu care afirma ca “vai acest film de animatie sau joc are personaje atat de realist randate”. Spuneam asta cu jumatate de gura la inceputul anilor 2000, cand aparea Final Fantasy The Spirits Within, dar in cazul lui Call of Duty Advanced Warfare am fost sigur o buna parte din timp ca actorii de pe ecran sunt reali si nu randati. Porii lor, parul, miscarile faciale si ochii, totul arata perfect, atat in actiune, cat si in cutscene-uri. Iluminarea este excelenta si texturile sunt perfect detaliate, orasele din viitor aratand excelent. Indiferent de cat de rapida devine actiunea, nu avem parte de motion blur exagerat si grafica ramane extrem de crisp, desi sarim de pe un autobuz ce goneste cu 100 la ora pe un altul cu viteza similara.

Exploziile abunda, avem si secvente in care coboram in viteza din elicopter si o explozie de centrala nucleara inclusa in gameplay. Luptam pe intuneric, pe ploaie, in baze militare si in mijlocul unui oras aglomerat, iar level designul e foarte reusit, lucru simtit mai ales in multiplayer. Actorii vocali fac o treaba excelenta, desi Troy Baker nu prea se remarca in fata excelentului Kevin Spacey.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (17)

El isi continua practic rolul din House of Cards, fiind un sef diabolic de organizatie militara, care nu respecta nici un guvern global. Armele suna excelent, iar fiecare instrument al mortii are propriul sau “ciripit”. Muzica dramatica nu lipseste si nici un bas sau vioara nu este plasat gresit in Advanced Warfare. E surprinzator faptul ca pana si personajele secundare, de obicei neglijate de 99% din producatorii de jocuri au primit actori vocali competenti si personalitati ample, poate in afara de Hades, cel mai inutil pseudo villain din istoria recenta.

Advanced Warfare are un multiplayer excelent, pentru mine mai distractiv decat cel din Destiny. Daca in Destiny te puteai pierde usor pe hartile mari cat o sectiune de GTA, aici avem sandboxuri mai mici si mai bine organizate. Va puteti customiza loadout-ul cu diferite arme si accesorii, cu 13 optiuni de ales, exoscheletul si abilitatile sale contribuind la varietate. Exista in multiplayer si un sistem nou de recompense, care ofera un supply drop atunci cand realizati anumite sarcini.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (4)

Direct din Black Ops II au revenit modurile de joc Hardpoint si Capture The Flag si avem si un nou mod de joc numit Uplink. Acest mod e probabil preferatul tuturor posesorilor acestui joc, fiind comparat de unii si cu un soi de Quidditch din Harry Potter. Ideea este ca doua echipe sa se lupte pe un satelit, care este un fel de minge pe care trebuie sa o duceti la o tinta, deci … quidditch. Vestea buna e ca in Advanced Warfare nu prea e loc de camperi sau cel putin eu nu prea am gasit gameri care adopta acest stil de joc.

Evident, in Uplink sau Kill Confirmed sau chiar Capture the Flag nu prea e loc de camping, dar daca tineti mortis puteti adopta aceasta abordare in Free for All. Avem la dispozitie si un mod cooperativ numit Exo Survival, in care veti combina ofensiva cu defensiva si cu diferite obiective, inclusiv adunarea de intel sau distrugerea de roboti uriasi. Puteti colabora cu 3 prieteni pentru a face fata valurilor de provocari. Intre valuri veti putea sa cheltuiti puncte pe costume noi si arme, in cele cateva zeci de secunde puse la dispozitie.

review call of duty advanced warfare limba romana ps4  (11)

Daca ma intrebati pe mine, cata vreme factorul divertisment e perfect bifat de multiplayer, eu zic ca nu exista plangeri la acest capitol. Cu un mod campanie excelent, dar care ofera cam 6 ore de gameplay, e clar ca din nou acest Call of Duty e axat pe multiplayer. Totusi, povestea e atat de cinematic spusa si personajele sunt atat de carismatice, incat am savurat din plin storyline ul. Actiunea e rapida si foarte variata, iar in multiplayer avem o duzina de moduri in care sa abuzam de exo skelete.

Vechile titluri Call of Duty par a avea tehnologie antica pe langa acest nou venit si dupa cum am spus mai devreme, actiunea nu e neapara mai rapida, ci mai elaborata si mai ampla. Avem si conceptul de boost acum si folosim drone, turete, grenade care se schimba in timp real, dar si hovercrafturi. Call of Duty Advanced Warfare ne-a dus catre o armata a viitorului realista si sincer sa fiu prefer acest joc unui Titanfall sau Destiny, oricat de ciudat ar suna. Si in mod bizar, in lipsa misticismului si a alienilor, Advanced warfare are ceva mai mult suflet decat Destiny. Pentru asta si divertismentul din multiplayer, titlul primeste nota [usr 9.1]