Cine ar fi crezut ca Fallout ar putea sa ajunga un manager de populatie in stil Tiny Tower, fata de faimosul joc de actiune post apocaliptic pe care il stiam deja? Seria Fallout va primi si jocul Fallout 4 la toamna, dar pana atunci Bethesda ne propune jocul gratuit pe care il analizam mai jos. El poarta numele de Fallout Shelter si e disponibil gratuit in App Store.

fallout shelter review limba romana joc ios  (1)

Imaginati-va un Tiny Tower pe orizontala si cu un sistem mai aerisit de taskuri. In buncarul vostru subteran puteti construi camere pe diferite etaje si plasa in ele refugiatii care va vin de pe planeta desertificata. Fiecare dintre ei are in dreptul sau initialele S.P.E.C.I.A.L, care reprezinta fiecare un atribut. S e Strength, C e Charisma, I e Ingelligence si tot asa.

Fiecare atribut are un grafic si puncte asociate, puncte care cresc productivitatea unei camere. Cineva cu Strength mare de exemplu e de mare folos in camera motoarelor ca sa zic asa, unde se afla generatorul de energie. Cei cu Charisma sunt buni la emitatorul radio, care cheama alti refugiati sau pot “face pui” in lounge. In cele din urma cei cu Intelligence isi au locul mai degraba in laborator, pregatind medicamente anti radiatie si medipackuri pentru vindecat populatia.

fallout shelter review limba romana joc ios  (20)

In ciuda graficii cartoonish, totul e foarte detaliat si daca dam zoom in pe camere, vedem si cel mai mic detaliu al unei incaperi stralucind clar. In plus, la un astfel de zoom in, personajele au mereu replici pregatite, foarte variate si unele chiar amuzante. Trebuie sa fim mereu cu ochii pe principalele resurse din zona superioara a ecranului, unde avem un meter cu apa, curent electric, mancare si fericire a populatiei.

Acesta din urma e influentat de bara de viata a personajelor, dar si de apa, curent si cantitatea de hrana. Un dweller care a muncit prea mult are totusi nevoie de un boost de moral, deci trebuie sa il lasam sa se plimbe pe afara, sa il punem in lounge, eventual si cu o domnisoara cu care sa procreeze. Ei bine daca vom pune o femeie si un barbat in camera de recreere ei vor incepe sa flirteze si dupa cateva minute apare donsoara cu o burta mare.

fallout shelter review limba romana joc ios  (16)

Dupa alte cateva minute se naste un nou locuitor al acestui vault, pe care il von numi cum dorim noi. El va creste de-a lungul a cateva ore inainte de a deveni cetatean activ. Tot acest sistem e atat de bine inchegat si gandit si atat de fluid si placut incat devine foarte usor de memorat si aplicat.

Jocul are o muzica de lift in fundal, iar replicile personajelor sunt doar scrise pe ecran si nu si rostite. In ce priveste stilul vizual din acest joc, ganditi-va la Bioshock si toate acele ghiduri si desene din Rapture. Fix acea lume e aici, intr-o varianta mult mai comica. Putem trimite si personajele in lume, echipandu-le cu un costum, medipack si arme, iar daca ele decedeaza veti putea sa le inviati platind bani.

fallout shelter review limba romana joc ios  (9)

Banii sunt aici capace de suc, primite daca veti colecta resurse si indeplini achievementuri. Uneori obtineti si un lunchbox cu cate un personaj rar, vreo arma sau outfit. Personajele rare au atributele SPECIAL foarte ridicate si se descurca excelent la lupta. Ca tot veni vorba puteti fi atacati de scavengeri sau de gandaci uriasi, care vor scadea serios viata personajelor, asta cand nu incepe vreun incendiu din senin.

Daca aveti chef de necazuri puteti da si rush unei camere care produce resurse, grabind productia dar riscand iarasi un incendiu. Va trebui sa aveti mereu grija cu resursele, astfel sa nu ajunga apa sau hrana pe rosu, deoarece o populatie insetata e nefericita. La fiecare final de zi sunteti evaluati ca Overseer de vault si rasplatiti cu capace, nu din acelea date peste ureche ci currency-ul acestui joc.

fallout shelter review limba romana joc ios  (3)

M-am distrat de minune cu Fallout Shelter, dar am fost putin frustrat ca banii nu se produc chiar asa usor, trebuie sa spargem roci pentru a construi camere noi, iar dwellerii nu sunt prea atrasi de vault-ul meu. Expeditiile in desert au mereu cate o poveste asociata, cu un text foarte amplu, ca pe vremuri, cand jucam RPG-uri de browser.

In fine, trebuie sa mai aflati si ca toate camerele pe care le veti se pot upgrada, crescand rata de productie de curent, apa sau hrana de exemplu. Tragand linie se poate spune ca acest titlu Fallout e undeva la intersectia dintre Sims, Tiny Tower si cumva Bioshock, cu o doza serioasa de Fallout si umor prezenta. Ne-am distrat de minune cu el si nu cred ca ne vom opri prea curand din joc. Ii dam nota 9.3 Stars (9.3 / 10)

Fallout Shelter Review (iOS): Tiny Tower devine un Sims post apocaliptic, cu un artwork de Bioshock inclus (Video)

2 thoughts on “Fallout Shelter Review (iOS): Tiny Tower devine un Sims post apocaliptic, cu un artwork de Bioshock inclus (Video)