Witcher 3 este vazut de multi drept jocul anului 2015, dar sa nu ne grabim, caci mai e destul din an si mai avem de jucat si Metal Gear Solid 5 Phantom Pain inca putin. Incep recenzia prin a va spune ca acest titlu costa in jur de 250 de lei pe PS4, consola pe care am testat jocul.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (4)

Avem de-a face aici cu un RPG open world, care va pune in pielea lui Geralt, un Witcher, adica un vanator de monstri cu puteri supranaturale si privit ca un freak de restul lumii. Pe langa ochii luciosi, parul alb si alura periculoasa aflam de la inceputul jocului ca Geralt e… steril.

In mare el este un mercenar cu principii, care trece prin diferite conflicte politice, alaturandu-se unei tabere sau alteia. Aici e vorba de cautarea lui Ciri, un fel de fiica adoptiva a lui Geralt, in vreme suntem primiti cu ura de un regat abia cucerit si intram in intrigile unui imperiu expansiv. Vom vizita Velen, Novigrad si Skelliga, gasind urme ale trecerii lui Ciri in aceste zone.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (3)

The Witcher 3 Wild Hunt are o lume uriasa si dupa orele jucate de mine de abia am atins suprafata acestei lumi. E nevoie de saptamani intregi, ba chiar luni sa ajungi in toate zonele acestei lumi uriase. Varietatea e cuvantul cheie aici, Velen fiind o zona plina de paduri si mlastini, in vreme ce Novigrad e un mediu de citadela, plin de criminali, ziduri, drumuri batatorite de criminali si negustori.

Skelliga este un fel de Islanda, un mediu inghetat si parca ireal. In oraselele si satele imprastiate in aceste zone veti gasi si side questuri, postate pe un notice board. Unele sunt banale, precum gasirea unei tigai a unei femei, sau a unui copil pierdut, in vreme ce altele va pot pune pe cap un clan intreg de banditi. In general lumea se uita cu suspiciune la Geralt si evita sa discute cu el, numindu-l freak, asta daca nu au neaparata nevoie de protectia sa sau de ajutor.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (6)

Sistemul de lupta din acest joc mi-a amintit mult de cel din seria Batman Arkham, punand mare accent pe parare la timp si miscari de contraatac. Veti avea doua sabii, una eficienta contra oamenilor si una de Witcher speciala contra monstrilor. Din pacate, uneori luptele ajung sa dureze mult timp si sa fie mai degraba defensive decat ofensive, mai ales cand va confruntati cu vreun basilisk in subteran.

Exista cateva metode de a evita un atac, de la parare si blocaj, la rostogolirea lui Geralt sau pur si simplu evitarea atacului in ultima clipa. Aici adaugam si cateva atacuri cu sabia, plus vrajile, inclusiv Igni, care da foc inamicilor sau materialului inflamabil. Exista si Aard, o lovitura telekinetica care arunca inamicii cat colo sau poate dizloca bucati dintr-un perete.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (5)

Axii e o vraja interesanta, pentru ca ea fie induce in confuzie inamicul, fie va permite sa il controlati pentru a ataca alti membri din party-ul sau. Quen e o vraja de baza, pe care am folosit-o des, ea declansand un scut de magie, care rezista totusi la putine lovituri. Pe langa vraji, aveti la dispozitie si un sistem de crafting, care necesita pergamente cu “reteta” respectivului obiect sau potiune si apoi ingredientele, de la floricele pe campii la penele si blana unor monstri greu de ucis si obiecte gasite in cufere din pesteri sau chiar sub apa.

Gameplayul implica si un dialog amplu si cu multiple alegeri, care va afecteaza imaginea de-a lungul jocului. Sunt momente cand e mai bine sa taci, altele cand poti hipnotiza persoana cu care dialoghezi, momente in care scoti sabia in han si altele in care iti faci prieteni si joci gwent, un joc de carti putin cam haotic si minimalist. Pentru ca avem o lume atat de uriasa la dispozitie vom calatori folosind calul Roach, care poate fi upgradat ca si restul itemurilor si armelor voastre.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (15)

El poate cara mai multe obiecte sau poate primi extra viteza. Mare atentie la cat de multe obiecte carati cu voi, pentru ca la un moment dat desaga voastra va deveni atat de grea incat nu veti mai putea alerga si veti fi o tinta foarte usoara pentru banditi sau monstri. Daca pana acum recenzia v-a sunat probabil ca un mare compliment pentru joc, sa vedem si ce nu imi place.

In primul rand grafica, mai ales cand vine vorba de personaje. Am vazut NPC-uri care ramaneau blocate in ziduri, iar parul lui Geralt si al personajelor feminine e de-a dreptul enervant, fiind o serie de sprites care plutesc haotic pe ecran si nu arata deloc ca un par realist. Si camera are ceva glitchuri, mai ales cand nu se misca prea dinamic in lupte si va pune o stalagtita sau zid in fata fix cand doreati sa lansati o vraja.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (12)

Apoi Geralt are un umor care apare fix cand nu trebuie si e foarte greu de luat in serios ca personaj dramatic. Practic, Geralt este un douchebag, daca ascultati cu atentie dialogurile si e arogant, ironic, iar glumele sale sunt cam nesarate. Adaug aici si faptul ca Roach se teme de apa sau ca dureaza enorm sa inotam distante relativ scurte. Retineti ca desi m-am plans de grafica la capitolul personaje, cand vine vorba de detaliile monstrilor sau lumea uriasa din jur, ma declar impresionat.

Tranzitia de la noapte la zi si de la zi la noapte se face subtil si treptat si vedea fiecare pala de vant in pomi si vegetatie, plus inamicii misunand in zare. Apusurile arata excelent aici si uneori veti cam pierde cele mai frumoase momente ale zilei, daca alegeti sa meditati pentru a reface HP-ul lui Geralt. Witcher 3 e un pic misogin, toate personajele feminine avand un fel de rol de token, potentiale cuceriri ale witcherului si toate se dau la el la un moment dat.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (10)

Pathfindingul are si el ceva buguri si in general jocul a fost buggy mai ales la inceput, blocandu-se de multe ori dupa prima instalare. Pentru ca am amintit de asemanarea cu Batman mai sus, inca o asemanare apare in sistemul Witcher Sense, un fel de Detective Mode, care face totul in jur blurrat si scoate in evidenta cu galben obiectele si cuferele si pesonajele sau indiciile cu rosu.

Veti invata si sa gasiti ziduri false la un moment dat sau pereti falsi, pentru a ajunge in zone ascunse. De obicei, atunci cand nu o cauta pe Ciri, Geralt va folosi Witcher Sense pentru a gasi pasii victimelor de monstri sau monstrilor, va ademeni creaturile si apoi se va lupta cu ele. Sunt un gamer foarte pretentios cand vine vorba de coloana sonora a unui joc, ea facand si desfacand uneori atmosfera unui titlu, iar aici o cam desface.

witcher 3 review limba romana joc ps 4 firstplay ro  (8)

Nu ca trilurile medievale nu ar fi potrivite, dar ele sunt prea generice si s-ar potrivi la fel de bine in Robin Hood, Braveheart, Lord of the Rings sau un pub rural irlandez. Muzica din cutscene-uri e bunicica totusi. O mare lipsa aici este acea senzatie de salvare a lumii, de amenintare iminenta, de pericol si importanta a lui Geralt. El e mai degraba un privitor, decat un personaj care schimba lumea si se lupta cu marele rau, cu monstrii din The Hunt.

Si daca e sa fim sinceri, The Hunt imi amintesc foarte mult de intruchiparea lui Sauron din Lord of the Rings. Pentru ca nu sunt orb si sunt curios din fire m-am uitat peste diferite recenzii ale lui Witcher 3 si toate sunt laudative. Marile publicatii se feresc sa critice acest joc, dar eu nu. Nu inteleg de ce seria Witcher e asa de speciala si nu inteleg de ce Witcher 3 e asa special.

Sa fie sistemul de crafting? Lumea foarte ampla? Numarul urias de inamici sau itemuri? Grafica aratoasa a mediului din jur? Problema e ca pentru fiecare 2 atribute pozitive eu pot gasi si 2 negative, iar parul personajelor si lipsa muzicii inspirate sunt deal breakere pentru mine. Witcher 3 e ca o carte buna care se termina cu “va urma” si apoi autorul moare si ramai in pom. E aproape un joc bun, foarte bun, dar cateva mici defecte strica placerea experientei.

Ii acordam nota de (7.5 / 10)

Witcher 3 Review (PS4): vrajitorul cel arogant, parul cel enervant si universul imens (Video)

One thought on “Witcher 3 Review (PS4): vrajitorul cel arogant, parul cel enervant si universul imens (Video)