Mafia 3 Review (PS4): un fel de Luke Cage daca era facut de Tarantino… (Video)

Zona de sud a Statelor Unite nu inceteaza sa fie subiect pentru numeroase filme, seriale si acum si jocuri. Atmosfera aia de mlastina, creepy, plina de rednecks, voodoo si crime bizare a facut hituri din True Detective, True Blood sau Dexter. Mafia III poposeste tot in sud, in New Orleans, numit aici poetic New Bordeaux si transforma batalia unor clanuri mafiote de italieni intr-o rafuiala a omului de culoare cu sistemul si cu macaronarii.

mafia-3-review-in-limba-romana-joc-ps4-firstplay-ro-1

Am jucat titlul pe PS4, acolo unde costa 269 lei si din start mi se pare bizar sa avem ca personaj central un barbat afro american, intr-un joc traditional axat pe mafia italiana. Cerintele de diversitate de la Hollywood s-au mutat in lumea jocurilor, dar as fi putut trai cu asta daca Lincoln Clay nu avea personalitatea unui butuc. Uitati-va la cele doua personaje de culoare centrale din GTA 5 daca vreti o lectie in scrierea de personaje si arcul lor.

Povestea e foarte simpla aici: Clay revine din Vietnam, se intoarce la gasca sa ultra religioasa de homies si care are probleme cu haitienii si toate acestea se petrec in New Bordeaux-ul din anii 60, adica New Orleans practic. De la haitieni ajungem sa fim trasi pe sfoara de mafia italiana, care ii trage si un glont in cap lui Clay si ii omoara toti prietenii.

mafia-3-review-in-limba-romana-joc-ps4-firstplay-ro-23

Clay se aliaza cu ramasitele gastilor de culoare locale si isi foloseste si contactul de la CIA, pentru a distruge imperiul lui Sal Marcano, macaronarul sef. In traiectoria noastra se incadreaza si Vito, protagonistul din Mafia II, acum in rol secundar de mafiot esuat. Jocul in sine este un third person shooter open world, cu un sistem de ierarhie ce aminteste putin de Shadow of Mordor, in ideea ca daca ucideti destui locotenenti o sa iasa si bossul la iveala.

Diferenta e ca aici nu urca in grad acei grunts si nici nu tin pica precum in jocuri LOTR. Si daca pana acum lucrurile au sunat binisor, sa trecem si la partile proaste. Daca la inceput am fost prins in aerul cinematic si gritty al jocului, curand totul a devenit rutina. Si nici cu rutina nu as fi avut nimic, daca Mafia 3 nu recicla cu nerusinare locatiile si misiunile.

mafia-3-review-in-limba-romana-joc-ps4-firstplay-ro-24

Mi s-a intamplat sa prapadesc duzine de mafioti intr-un bordel pentru ca apoi sa revin tot acolo sa joc alta misiune, sa curat o fabrica de mancatori de carbonara pentru ca aceeasi fabrica cu acelasi design sa fie in alta parte a orasului intr-o misiune viitoare. Nu ma intelegeti gresit, din cand in cand e exciting sa alergi prin cimitir sau printr-un parc de distractii creepy, dar 80% din timp curatati hale, birouri si baruri de purtatori de maieu sau costum, cu mitraliere la purtator.

Si degeaba se lauda producatorul jocului ca avem un univers open world mai mare decat in precedentele Mafia, daca el e plin de zone reciclate si nu ofera varietate a misiunilor. Recunosc ca atmosfera din New Bordeaux e excelenta, plina de jazz si Mardi Gras, de voodoo si barfe, de femei usoare si bautura facuta in spatele curtii.

mafia-3-review-in-limba-romana-joc-ps4-firstplay-ro-18

Totusi, cumva farmecul asta se invecheste rapid, pentru ca e un one trick pony care nu e stors cum trebuie. Spre surprinderea mea vehiculele s-au controlat destul de OK, chiar si la viteze mari si fizica lor a fost acceptabila sa zicem. Am apreciat si lookul orasului, dar mi se pare ca s-a exagerat cu luciul obiectelor la apus si rasarit.

Am avut si ceva glitchuri, mai ales cu personaje care nu ma vad in fata lor, cu oameni si obiecte care trec prin ziduri si tot asa. Puteti aborda Mafia 3 in mod stealth, pentru niste cutite in beregata ca un Rambo veritabil, sau sa trageti cu tot arsenalul din dotare, care apropo poate fi umplut la loc chemand o dubita cu munitie si bunatati.

mafia-3-review-in-limba-romana-joc-ps4-firstplay-ro-16

Banii sunt cam greu de obtinut pe aici, desi ii gasim in teancuri in misiuni, dar suntem taxati urias de fiecare data cand murim. AI-ul nu e chiar cel mai inteligent dn lume, dar macar avem o tinta bine reglata aici. Am incercat si cateva urmariri cu politia, care s-a plictisit relativ rapid de stresarea mea si cam are darul sa intervina in timpul misiunilor stricandu-mi ploile daca vreun cetatean zelos ii cheama de la cabinele telefonice.

Mafia 3 are in spate o poveste destul de buna, dar il strica protagonistul neinspirat si repetitivitatea misiunilor, plus locurile care sunt reciclate si ma fac sa ma simt furat. Avem personaje carismatice presarate de-a lungul aventurii noaste sudiste, ceva muzica buna si o atmosfera placuta initial. Cu toate acestea nu se face primavara prea usor in mlastina iar jocul nu poate lua mai mult de un [usr 6.5] de la noi.