Am încercat noul abonament GeForce NOW cu RTX 3080 şi iată impresiile mele

OK, e iarna afară, e momentul vacantelor şi vrei să te joci cele mai tari jocuri cu ray tracing. Ai prefera să ai un RTX 3080, dar portofelul urlă “NU” din toţi rărunchii, mai ales că o placă de genul costă 8000-10.000 lei. Ce aţi spune dacă aţi putea accesa un RTX 3080 cu 82 de lei pe lună? Am toate detaliile şi impresiile mai jos!

Pe scurt:

NVIDIA a lansat un nou tip de abonament, un GeForce NOW cu RTX 3080 în cloud şi care îţi aduce gaming 1440p la 120 FPS folosind acea placă grafică. Tu plăteşti 99.99 euro pe 6 luni şi scapi de queue şi alte necazuri. Făcând un calcul rapid, asta înseamnă 16.6 euro pe lună, deci 82 de lei, adică preţul a vreo 3-4 meniuri fast food. Abonamentul RTX 3080 aduce şi sesiuni de 8 ore, acces exclusiv la serverele RTX 3080, şi suport 4K HDR pe Shield TV.

Rămâne în vigoare şi versiunea gratuită de GFN, dar şi versiunea Priority cu 49.99 euro pe 6 luni şi acces la rig Premium cu RTX On, 6 ore de sesiune şi gaming până la FHD la 60 FPS. 

Impresii

Dacă până acum GeForce NOW a democratizat gaming-ul de PC pentru milioane de utilizatori la FHD 60 FPS cu latentă redusă (încercat de noi aici), acum vor să aducă şi gaming competitiv pe orice dispozitiv. Peste 1000 de jocuri sunt suportate, din Epic Games, GOG, Steam, Ubisoft Connect. Includ aici chiar şi telefoanele mobile cu ecran de 120 Hz! Noul abonament se duce până la 4K la 120 FPS. Am folosit servere din Europa Centrală şi am încercat 3 jocuri: Apex Legends, Control şi Cyberpunk 2077.

Am folosit un PC persona; cu 32 GB RAM, un CPU Ryzen 7 şi GTX 1070. Departe de a avea ray tracing local, ştiu. Tot ce am avut de făcut a fost să intru în aplicaţia GFN, să aleg store-ul dedicat şi să apăs Play. Într-o chestiune de secunde am intrat în joc şi am putut să mă joc cu setările. 

Apex Legends

La Apex am avut rezoluţie QHD, NVIDIA Reflex cu Boost, Anti Aliasing, şi Texture Streaming cu 8 GB VRAM, Insane. Toate detaliile au fost pe High. Aici latenţa cât mai scăzută e crucială şi nu am resimţit vreun moment de delay care să îmi strice sesiunile de gaming sau să îmi alieneze coechipierii. Cine are şi monitor de 120 Hz sau peste poate bifa în setările GFN Competitive pentru latenţă şi mai redusă. Există şi opţiunea Custom, cu care poţi umbla la bitrate maxim, rezoluţie, frame rate, să adaptezi experienţă la condiţii de reţea slabă şi V-Sync.

Adaptive Sync e disponibil, o tehnologie care reduce stutter-ul, sincronizând randarea jocului de pe server cu refresh rate-ului de pe ecranul tău. Implică şi tehnologia NVIDIA Reflex pentru a echilibra frame-urile între CPU şi GPU folosind drivere NVIDIA şi sincronizându-le la refresh rate-ul ecranului local. 

Cu Adaptive Sync OFF aveai un sistem asincron care genera frame-uri la intervale random şi le trimitea cu jitter variabil spre tine, spre un ecran sincron. Apăreau frame-uri repetate şi stutter uneori. Acum problema dispare şi poţi avea un avantaj când joci CS sau Apex la 120 FPS. 

Control

La Control am pornit Ray Tracing pe High şi am activat Ray Traced Reflections, Ray Traced Transparent Reflections, Ray Traced Indirect Diffuse Lighting, Ray Traced Contact Shadows şi Ray Trace Debris. Am avut şi DLSS şi VSync activate. Pe acest joc am insistat cel mai mult dintre cele 3, având o afinitate specială pentru el. E apropiat de sufletul meu pentru poveste, artwork, vibe-ul de Silent Hill, Twin Peaks, serialul Fringe. E şi prima oară când îl văd cu ray tracing, pentru că l-am jucat doar pe PS4 în 2019.

Acum văd noi efecte de iluminare, coliziuni complet noi, deformare a obiectelor la alt nivel, geamuri sparte de 5 ori mai realist şi ciocniri ale obiectelor şi reflexii la o generaţie sau doua peste ce am văzut pe PS4. Aspectul şocant? Am jucat cu un controller de PS5 conectat şi am avut ZERO latenţă între apăsările mele şi mişcările de thumbstick şi acţiunile din joc. Am fost nevoie să chem prieteni să le arăt asta, pentru că nici unul nu m-a crezut. 

Mi se pare un upgrade al latentei şi faţă de GFN-ul testat de mine în ianuarie şi personal aş sta mereu pe versiunea asta de abonament. 

Cyberpunk 2077

La Cyberpunk 2077 “i-am dat blana”, cum zic băieţii şi am pus Ray Tracing pe Ultra, totul pe High şi jocul a arătat fabulos. Cu mult mai bine decât arata când l-am văzut pe PS4, PS5, pe GTX 1070 al meu, dar şi pe GeForce Now ultima oară când l-am încercat. Din cele 3 jocuri testate, acesta are cea mai mare bogăţie de setări şi chiar şi cu totul dat la maxim Night City, motocicleta lui V şi zgârie-norii futurişti au arătat fabulos. Nu am remarcat diferenţe între ce am experimentat aici şi ce am văzut local pe un alt sistem cu RTX 3070, la nivel de ray tracing. 

Concluzii

Ai nevoie de o conexiune de 35 Mbps (70 Mbps recomandaţi) pentru streaming 1440p la 120 Hz şi 40 Mbps (80 Mbps recomandat) pentru 4K HDR pe SHIELD. E recomandat şi mai degrabă Ethernet decât wireless. Prin acest nou abonament NVIDIA ţinteşte spre 2 categorii de oameni: gamerii competitivi, ce au nevoie de 120 FPS pentru a face frag-uri mai multe, dar şi spre cei care vor să savureze Ray Tracing şi cele mai rafinate detalii în jocuri AAA din ultimii ani. Şi asta fără să cheltuiască 8000+ lei pe o placă video, ci doar pe sistemul lor cel modest de 2000-3000 lei şi cu Internetul nostru românesc super rapid. Nu mai vorbesc despre avantajele de a te juca pe telefon sau pe SHIELD…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.