God of War Review (PC): master race-ul primeşte o vizită de la Zeul Războiului, cu DLSS şi Reflex

Într-o lume a remake-urilor şi remaster-urilor, fie că vorbim de muzică, filme şi jocuri, uneori e nevoie de o portare sănătoasă pe PC pentru a ne da seama ce norocoşi suntem să avem exclusivităţi ca God of War pe consolă. Ceea ce părea cândva SF azi se întâmplă: avem God of War pe PC, lansat pe 14 ianuarie 2022, l-am jucat pe un sistem cu RTX 3070 şi ce a ieşit aflaţi mai jos.

Poveste şi istoric

Povestea cred că o ştiţi cu toţii şi e vorba aici despre jocul hit din 2018, teoretic God of War 4, practic începutul sfârşitului poveştii lui Kratos, dacă mă întrebaţi pe mine. Cory Barlog şi ai lui au pus în scena o poveste despre paternitate, înţesată cu zeităţi nordice şi momente memabile, de la “boi-urile” lui Kratos la enervanţii fraţi făurari de săbii.

Kratos şi Atreus se lupta cu creaturi din mitologia nordică, de la elfi întunecaţi la wulveri şi draugr. Cele 9 Valkyrii sunt o sursă de nervi, dar sunt boss battle-uri opţionale. Marele quest este de a răspândi cenuşa fostei soţii a lui Kratos, Faye pe echivalentul Muntelui Olymp din acest tărâm misterios. Vizităm Alfheim, tărâmul elfilor iluminaţi şi întunecaţi, Helheim, tărâmul îngheţat al morţilor şi Jotunheim, tărâmul giganţilor.

Putem ajunge şi în Niflheim, care e un soi de trial cu capcane cu otravă şi Muspelheim cu probe a la Hercule. Călătoria între tărâmuri se face că în filmele Thor, prin Bifrost, un soi de portal.

Jocul a vândut peste 20 de milioane de unităţi până să ajungă pe PC, a câştigat Game of the Year la The Game Awards 2018, dar şi multe alte premii, plus note de 9 şi 10 gârla în recenzii. Acum Sony, după ce a adus Horizon şi Days Gone pe PC îşi călca pe inimă şi aduce şi God of War.

Gameplay

God of War este un titlu third person action adventure cu o cameră over the shoulder versatilă, diferit de camerele fixe din seria de până acum. A fost şocant prin lipsa de cut-uri la debut, la nivel cinematografic şi fără loading-uri. Universul nu e open world, dar e destul de mare şi deblocaţi şi fast travel la un moment dat. Ce s-a mai schimbat faţă de alte jocuri e că nu mai poţi sări când vrei tu, ci doar în anumite zone, la o margine de stâncă de exemplu.

Kratos îşi foloseşte toporul în prima fază, dar nu se sfieşte să dea şi câte un pumn. Toporul are atacuri standard şi light şi poate fi upgradat cu rune magice, care aduc… aţi ghicit, atacuri magice. Avem şi un Guardian Shield, care se pliază pe braţul eroului, plus abilitatea Rage, cu un meter care se umple pe măsură ce lupţi şi apoi începe prăpădul cu pumni fatali.

Avem şi crafting, cu resurse care îţi permite să upgradezi armura cu perk-uri şi tot soiul de accesorii care ne fac rezistenţi la atacurile inamicilor. Atreus ne va ajuta în luptă, trăgând cu arcul şi distrând inamicii. El nu poate fi omorât, dar poate fi upgradat cu arcuri şi armure noi. El poate chiar chema diferite creaturi în ajutor. Pot să vă dau un spoiler şi să vă zic că revin şi Blades of Chaos la un moment dat, ba chiar şi… Athena.

Grafică şi tehnologie

Jocul este foarte bine optimizat. Se mişca excelent pe setările Ultra, chiar şi pe rezoluţie de 4k cu DLSS ON cu peste 60 FPS. God of War oferă suport pentru DLSS cât și pentru FidelityFX Super Resolution. Varianta de PC nu aduce vreo îmbunătăţire când vine vorba de grafică. Doar în cazul în care se joacă pe o rezoluţie mai mare, texturile se văd mai bine. Altfel, nu are ray tracing sau efecte moderne, reflexii etc. Recomandarea mea ar fi să jucaţi God of War pe PC cu un gamepad. Layoutul de controale pe tastatură este ciudat, semănând mai mult cu cea pentru un first person.

Teoretic ar trebui să ne bucurăm şi de extra precizia mouse-ului pe PC la aruncat cu toporul, dar tot controllerul de PS5 l-am folosit. Ar fi fost genial să implementeze ray tracing care ar fi schimbat enorm toată experienta vizuală. Poate la portarea lui God of War Ragnarok peste 4 ani?

Setările în plus de pe PC:

-DISPLAY–

  • Rezoluţie
  • Aspect Ratio
  • Vsync
  • DLSS
  • Fidelity Super Resolution
  • Render Scale

— Graphics–

  • Preset: LOW, Original (aceleaşi setări de grafica folosită pe PlayStation 4), HIGH, ULTRA SI CUSTOM.

Aş vrea să remarc faptul că jocul merge bine şi pe configuraţii mai pământene. L-am încercat şi pe un PC cu Core i5 şi GTX 1060 şi unul cu Ryzen 5 şi GTX 1070 şi nu mi s-a părut că am pierdut ceva din experienţa de pe un PS4. Ca idee cerinţele minime încep de la Core i5 2500k sau Ryzen 3 şi 8 GB RAM, alături de o placă grafica GTX 960 cu 4 GB memorie sau un AMD R9. De abia de la seria RTX 20 începi să simţi salturi.

Ce e totuşi nou?

Am remarcat totuşi detalii abundente, rezoluţie mai ridicată pentru anumite efecte speciale şi faptul că frame rate-ul e mereu sus (60 FPS), ceva ce nu vedeam pe generaţia PS4 şi PS4 Pro. Ca noutăţi găsim suport pentru formatul de monitor ultrawide, optimizare pentru rezoluţie 4K, dar şi suport pentru DLSS şi FidelityFX Super Resolution.

DLSS este Deep Learning Suepr Sampling, o tehnologie NVIDIA bazată pe AI, care oferă mai multe frame-uri în jocuri cu grafica high end. Randarea AI prin nucleele Tensor Core dedicate creşte frecvenţa cadrelor, care nu se mai limitează chiar şi la rezoluţii mari. E drept ca DLSS e totuşi mai apreciat şi utilizat în shootere decât în jocuri de acest gen.

Tot de la NVIDIA avem parte şi de NVIDIA Reflex, tehnologie care reduce latenţa sistemului în vreme ce te joci. Practic ar trebui să crească responsivitatea în vreme ce tot cafteşti un World Serpent, pe Baldur sau una dintre cele 9 Valkyrii. Şi asta e o tehnologie mai degrabă gândită pentru shootere, dacă mă întrebaţi pe mine, dar cumva parcă am simţit un boost de responsivitate mai ales la timing-ul momentelor Quick Time din joc. Dacă ţii musai să foloseşti tastatura şi mouse şi nu gamepad ai şanse mari să simţi efectele sale.

Concluzii

God of War e un joc cum apare o singură dată pe generaţie, un clasic, oricât de des am fi auzit clişeul ăsta. Lui chiar i se aplică şi faptul că a venit Kratos pe PC e în sine o sărbătoare. Ştiu, nu avem ray tracing, dar avem DLSS şi Reflex, e un început. La 4 ani de la debutul pe PS4, Sony învie acest hit pe platformă sa duşmană, Master Race. Asta înseamnă curaj şi nebunie, dar şi deschiderea unei porţi care nu se va mai închide vreodată. O poartă deja întredeschisă de Horizon şi Days Gone şi care probabil va continua cu Ratchet şi Last of Us.

Cei care şi-au muşcat buzele ca nu au un PlayStation sau au simţit că PS Now nu îi face dreptate frumuseţii acestui joc atunci când l-au încercat pe PC trebuie să îi dea o şansă acum, dacă tot a sosit pe Steam. Posibil să vă introducă într-o lume nouă şi să vă facă să cumpăraţi o consolă pentru a juca titlurile mai vechi din serie, deci Sony ştie exact ce face. Iar la final, aceia mai maturi dintre voi vor descoperi una-alta despre paternitate, aceasta fiind tema meta a jocului. Pentru restul e cafteala cu Baldur, semizei nordici si button mashing.

One Reply to “God of War Review (PC): master race-ul primeşte o vizită de la Zeul Războiului, cu DLSS şi Reflex”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.