Rise of The Ronin Review (PS5): Rise of the Souls of Tsushima Creed
Rise of the Ronin are loc în perioada Bakumatsu, o perioadă din istoria Japoniei care a marcat sfârșitul Shogunatului Tokugawa și începutul deschiderii țării către comerțul internațional.
Personajul tău, este un ronin fără nume pe care îl personalizezi cam din cap până-n picioare. Opţiunile de personalizare au fost lăudate de foarte multe persoane şi dacă-ţi petreci destul timp, cred că poți face pe cineva care să semene cu tine.
Poveste
Acesta se trezește separat de „Blade Twin” (un fel de frate neoficial) și în mijlocul unui triunghi al urii între facțiunea anti-Shogunat, coloniști străini și forțe pro-shogunat. Există o mulțime de intrigă politică aici, în timp ce taberele în război se bat pentru putere pentru a stabili o nouă Japonie în timpul unei perioade de tulburări și tulburări. Oricine familiarizat cu istoria țării poate presupune probabil cum se desfășoară evenimentele din Rise of the Ronin, dar interpretarea studioului Team Ninja a acestei perioade esențiale din Japonia secolului al XIX-lea este convingătoare.
La prima vedere, Rise of the Ronin pare un joc care are este prezent deja pe piața de una sau două generații.
Dezvoltatorul sau, Team Ninja l-a numit „cel mai ambițios” titlu de până acum, dar această ambiție este umbrită de grafica slabă, concepte de design învechite și probleme de performanță care aliniază jocul mai mult cu generaţia PS4 sau chiar şi PS3.
În ciuda acestor neajunsuri, Rise of the Ronin este încă o lansare notabilă pentru Team Ninja.
Rise of the souls of Tsushima Creed
De ce acest titlu întortocheat şi chiar neinspirat? Pentru că este extrem de ușor să te uiți la Rise of the Ronin și să-l compari imediat cu multe alte titluri.
În prima instanţă, cel mai evident, este că se inspiră direct de la celălalt exclusiv de PlayStation 4/5, ce urmează să fie foarte curând released pe PC, acel samurai simulator de la Sucker Punch Productions şi anume Ghost of Tsushima.
Aduce puțin şi cu Assassin’s Creed, puțin cu Dark Souls, puțin Far Cry și foarte mult cu Ghost of Tsushima, într-un singur pachet. Nu este un lucru rău. De fapt, oricui îi plac jocurile anterioare ale Team Ninja se va îndrăgosti probabil de ceea ce încearcă să realizeze Rise of the Ronin. Își poartă cu mândrie influențele la vedere.
Încearcă să le combine într-un fel de album de „Greatest Hits”, dar nu cu foarte mare succes, în sensul că am putea spune că Râse of The Ronin este tot versiunea inferioară a tuturor titlurilor mai sus menţionate, kinda.
Structura jocului este una semi-open cu multe secţiuni liniare în care se petrece acţiunea.
Dar în afara acestor etape liniare, lumea deschisă este memorabilă și vastă. Aventura se întinde pe trei orașe uriașe — Edo (actualul Tokyo), Kyoto și Yokohama — fiecare dintre ele presărat cu pagode frumoase, teren muntos și sate mici.
Fiecare oraș are propria sa identitate distinctă, ceea ce este grozav pentru că cea mai mare parte, pentru că mai “sparge” din monotonia task-urilor repetitive din joc.
Feel & Gameplay
Din fericire, gameplay-ul este cel mai bun care a fost vreodată într-un titlu Team Ninja.
Dacă ai fost intimidat de sistemele din jocurile lor precedente, cum ar fi Nioh sau Wo Long: Fallen Dynasty, atunci Rise of the Ronin este cel mai accesibil titlu, mecanic vorbind.
Schimbarea modului de luptă, care a apărut în seria Nioh, revine aici, dar se aplică într-un mod similar cu Ghost of Tsushima. Este un sistem ușor de înțeles care oferă, de asemenea, profunzime, deoarece fiecare tip de armă are o multitudine de moduri de luptă, în funcţie de inamicii pe care-I vei întâlni.
Este prezent şi acel “parry”, dar implementat într-un mod destul de ciudat, if you would ask me. Pe L1 există opţiunea de block, dar de acolo nu poţi “para” dacă apeşi când trebuie pe buton. Nope, trebuie să apeşi pe “triunghi” ca să poţi para de fapt…
O dată ce te obişnuieşti cu acest sistem, tot jocul o să aiba sens. Cam cum să întâmplat şi cu Sekiro. Aceasta mecanică este foarte importantă şi nu este de neglijat. Dar să nu uiţi nici de “dodge”.
Îţi salvează pielea când eşti rămas fără “stamina”. Combo-urile sunt ușor de executat, deoarece se pot executa din doar două butoane.
Stealth-ul este o abordare viabilă și adesea importantă pentru a “curăţa” o zonă.
Există și un mod de luptă bazat pe Ryu Hayabusa, protagonistul din Ninja Gaiden. Este clar că Team Ninja a luat lecțiile pe care le-a învățat de-a lungul anului și le-a aplicat aici. Metodele de traversare sunt destul de diverse şi amuzante. Desigur, poţi merge pe jos, dar ai încă două opţiuni, destul de “fun”, cum ar fi un planor şi un căluţ.
Planorul îmi aduce aminte de Assassin’s Creed 2, când Ezio a fost ajutat de Leonardo Da Vinci şi căluţul de Ghost of Tsushima.
Concluzie
La sfârşitul zilei, nu consider ca ar trebui să-ţi pese aşa mult de faptul că are mecanici împrumutate şi multe alte chestii. Sau că este comparat cu alte jocuri
Ca şi în orice alt joc, este important ca în Rise of the Ronin să te distrezi de minune gameplay-ul care este cel mai abordabil, profund și variat de până acum, într-un titlu “Team Ninja” şi cu povestea inspirată din evenimente reale.
Ce vreau să spun este ca at the end of the day, este un joc bun care merita încercat şi care umple acel gol din tine care vrea să joace un titlu “ Souls like” până ce From Software va scoate încă un content major pe piaţă.
Puteti cumpara jocul de AICI.