Monument Valley este un joc de tip puzzle, dar nu precum The Room si nici precum un point and click ca Syberia. El face parte dintr-un gen total aparte, al jocurilor profunde si artistice, in care forma conteaza mai mult decat fondul. Titlul costa 4 dolari si a fost testat pe un iPad Mini. Puteti descarca jocul de AICI.

Monument Valley ios review 10

El vine de la compania Ustwo si este bazat pe iluzii optice, puzzle-uri arhitecturale si enigme logice. Fundalul sonor e asigurat de instrumente muzicale asiatice, ale caror corzi se aud de fiecare data cand miscati un element din angrenajul puzzle-urilor din jur. Veti ridica blocuri din cladiri, veti roti manere, apasa butoane si merge vertical pe zigurate, evitand personaje intunecate cu aspect de corbi.

Personajul principal este o printesa visatoare numita Ida, care pluteste in acest univers ca intr-un vis. Monument Valley e un joc exclusiv single player, care din pacate ofera doar 10 nivele, fiecare diferit de cel precedent sau urmator. Fiecare puzzle este intuitiv, astfel ca frustrarea nu va aparea nici macar o secunda in acest titlu. Il veti putea termina chiar si in ora singura ora, deci destul de rapid.

Monument Valley ios review 5

Puteti privi jocul de la Ustwo ca o carte de povesti in miscare, ca un tablou cu elemente de puzzle 3D pe care le aranjati dupa cum doriti. Nivelele ofera o perspectiva izometrica, sunt foarte colorate si in acelasi timp nu sunt stridente, ci duc cu gandul la o opera de Picasso sau Brancusi, mai ales in ultimele stagii. Relaxarea si atmosfera chillout reprezinta punctele cheie ale lui Monument Valley, care a ajuns in scurt timp un joc viral, aflat pe buzele tuturor.

Pe viitor vom mai primi actualizari si mai multe nivele, conform celor din spatele acestui titlu, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Pana atunci Monument Valley primeste de la Firstplay.ro Nota (9.6 / 10)

Monument Valley Review (Joc iOS): O opera de arta, etalata in doar 10 nivele de joc puzzle (Video)

3 thoughts on “Monument Valley Review (Joc iOS): O opera de arta, etalata in doar 10 nivele de joc puzzle (Video)