Iata-ne din nou pe PlayStation 4, de aceasta data cu un FPS cantonat in universul alternativ al anilor 60. Titlul este Wolfenstein: The New Order si el costa 170 de lei in versiunea pentru PS4. Acest titlu porneste de la premiza unui univers in care nazistii au castigat al doilea razboi mondial aruncand o bomba nucleara peste Manhattan. Ce urmeaza de la productia celor de la MachineGames aflati mai jos.

review wolfenstein the new order limba romana ps4  (1)

Povestea ne pune in pielea soldatului american William Blazkowicz, care este ranit la cap in timpul unui atac asupra laboratorului condus de diabolicul doctor Wilhelm Strasse, aka Deathshead. Dupa rana la cap, personajul petrece cativa ani buni la un ospiciu din Polonia, in stare de leguma. Acolo este ingrijit de asistenta Anya si de parintii sai, iar nazistii mai trec din cand in cand sa ia pacienti pentru experimentele lor. La 14 ani dupa ce a devenit leguma, Blazkowicz se trezeste la viata, exact atunci cand nazistii sunt gata sa inchida ospiciul.

Apoi urmeaza o infiltrare in tabara germana, pe masura ce Blazko va cauta supravietuitori din fosta sa echipa si eventual o rezistenta anti nazista. Actiunea va va duce la Londra, la Berlin, vor aparea si roboti intre timp si o organizatie straveche cu inventii SF. Veti ajunge si pe un submarin si pot doar sa va spun ca jocul are un final destul de intunecat, dar previzibil.

review wolfenstein the new order limba romana ps4  (4)

Wolfenstein The New Order este un first person shooter pursange, cu control intuitiv si dificultate ce se poate schimba oricand pe parcursul jocului. Titlul abunda de pozitii cover unde va puteti ascunde in timpul luptelor, care mereu vor include un numar mare de inamici. Si nu e vorba doar despre soldati nazisti cu uniforme si casti, ci si despre caini robotizati, roboti de 3 metri inaltime cu oameni la interior, drone si multe alte minunatii mecanizate.

Veti avea si secvente stealth, in care va strecurati in spatele inamicilor si le taiati beregata sau intai tendoanele si apoi gatul. Daca totusi nu aveti chef de stealth, puteti sa intrati ca Rambo in taberele naziste, in mijlocul ploii, manuind 2 arme, dar riscand sa fiti detectat. Daca se intampla acest lucru se declanseaza alarma si va puteti astepta la mai multe valuri de inamici, care va vor coplesi.

review wolfenstein the new order limba romana ps4  (11)

Jocul abunda si de cutscene-uri, dar din fericire sunt interactive majoritatea, de la saltul de pe aripa unui avion, la controlul vag al unui automobil, vor fi multe actiuni de efectuat aici. The New Order ofera in jur de 12 sau 15 ore de gameplay si include si numeroase camere secrete, unde puteti gasi numeroase obiece colectionabile. Bataliile cu cate un boss nu sunt foarte impresionante si de obicei dupa ce muriti de 2-3 ori va veti da seama care e punctul slab al inamicului si il veti exploata la maxim.

In ce priveste grafica, acest Wolfenstein nu are acel gloss specific next gen-ului, optand pentru o abordare mai lite. Nu se face abuz de iluminare dinamica, de medii destructibile sau altele de genul, dar in schimb avem decoruri excelente, s-a pus mare accent pe artworkul futurist nazist si pe modul de randare a cladirilor din orase. Jocul are la baza id Tech 5, acelasi engine din spatele lui Rage, dar si acelasi din The Evil Within si din viitorul titlu Doom.

review wolfenstein the new order limba romana ps4  (9)

Personajele sunt randate excelent, iar emotiile lor sunt traite foarte active pe fetele lor late, in vreme ce in acest Wolfenstein soldatii nazisti sunt cam trasi la indigo. Doar cate un general sau villainul principal au primit trasaturi iesite din comun sau mimici mai expresive. Mare atentie totusi la uniformele, decoratiunile, masinile, echipamentele si practic toata tehnologia nazista din joc.

Machine Games si-au facut temele cu mare grija, pentru ca totul arata foarte realist pentru o persoana care a devorat zeci de ore de documentare despre al doilea razobi mondial.

review wolfenstein the new order limba romana ps4  (6)

Soundtrackul este delicios aici si veti gasi piese ironice preluate din vest si refacute in stil german. Am apreciat chitara acustica din timpul recuperarii la ospiciu a personajului principal si melodiile pop ale anilor 60 din universul alternativ. 8 melodii originale sunt incluse in acest Wolfenstein, plus 3 melodii celebre au fost refacute in varianta germana. Formatiile raman totusi misterioase, pentru ca nu vor sa fie asociate cu fenomenul nazist.

Wolfenstein The New Order este un joc care te prinde greu, pentru ca la exterior este infasurat intr un cocon de clisee, care risca sa te alunge. Totusi in momentul in care ai intrat in miezul povestii si vezi ce univers denaturat a creat MachineGames, nu poti sa nu dai din cap apreciativ si laudativ. Titlul are toate sansele de a fi un clasic la un moment dat, dar pana atunci ii dam nota de (8.7 / 10)

Wolfenstein: The New Order Review (PS4): impecabil artistic, plin de clisee, dar fara lupte memorabile (Video)

One thought on “Wolfenstein: The New Order Review (PS4): impecabil artistic, plin de clisee, dar fara lupte memorabile (Video)