Implosion Never Lose Hope Review (iOS): Hack and Slash intr-o lume SF rece si robotica, un must play pe tablete (Video)

Implosion Never Lose Hope este un joc hack and slash SF care include monstri de mari dimensiuni si un robot cu o sabie gigantica. Ce urmeaza? O sesiune de decapitari si button mashing virtual pe tableta, totul servit cu o grafica excelenta si cu o poveste bunicica. Puteti descarca jocul pe iOS de AICI, la pretul de 10 euro, dar si pe Android de AICI, cu mentiunea ca pe Android puteti juca primele 6 nivele gratuit.

Implosion Never Lose Hope review limba romana joc ios  (8)

Am testat jocul pe un iPad Mini Retina, pe care s-a miscat excelent. Implosion ne pune la carma robotului Avalon, in rolul tanarului Jake. El revine pe o planeta Pamant devastata de alieni cu multi ani in urma, cautand sa readuca civilizatia macar la un punct de plutire.

Aici apar si cativa supravietuitori, dar si fatalele creaturi XADA. Imaginati-va cei mai slabi monstri din Final Fantasy, dar si cate un behemoth nervos si va faceti o idee despre ce e vorba. Cateva din creaturile de aici mi-au amintit putin si de tranzistor. Implosion pune la bataie 34 de nivele, toate rejucabile pe un nivel crescut de dificultate.

Implosion Never Lose Hope review limba romana joc ios  (24)

Fiecare misiune nu are doar obiectivul singular de a o termina, ci si cateva subobiective, precum hackuirea unei usi blocate, uciderea tuturor inamicilor cu arme de foc sau sa nu luati damage deloc. Controlul e exact cum va asteptati, cu un joystick virtual in stanga ecranului, cu care va miscati prin mediul din jur, dar si o serie de butoane in dreapta ecranului, pentru atac.

Veti apasa de mii de ori butonul Strike, acest joc fiind un button masher in toata regula, sau mai bine zis un screen masher. Pe langa atacul de baza, puteti tine apasat respectivul buton virtual si apoi sa ridicati usor degetul intr-o directie pentru a trage cu o arma de foc la distanta. Armele de foc sunt presarate prin nivele si includ shotgunuri, lansatoare de rachete si alte dracovenii laserificate.

Implosion Never Lose Hope review limba romana joc ios  (20)

Arma de baza ramane totusi sabia, iar abilitatile speciale le veti primi printr-un sistem de Arks. Acestea sunt un fel de cuburi luminoase pe  care le asociati unor sloturi din armura voastra. Ele pot fi asociate doar la anumite nivele si aduc abilitati precum un scut de energie, un vortex de laser albastru, un scurt boost cu sabia inainte, dar majoritatea acestor Arks va modifica caracteristicile, precum hit points, putere de atac si defensiva.

Puterile speciale au nevoie de timp de incarcare, mai ales cea care incetineste timpul. Actiunea se desfasoara pe un singur plan aici si nu puteti sa sariti sau sa schimbati etajul. Veti lovi cu sabia o serie de “boilere”, pentru ca altfel nu le pot numi, care ascund itemuri, de obicei moneda de schimb a jocului sau extra viata. AI-ul nu este extrem de rasarit si nici nu va copleseste cu lupte infernale, asta daca nu punem la socoteala boss battles.

Implosion Never Lose Hope review limba romana joc ios  (5)

De asemenea, cam fiecare nivel are un mic boss battle la final, desi pe la jumatatea lui Implosion, parca producatorul jocului a uitat de acest lucru. Bataliile cu boshii imi amintesc de vremurile cand ma blocam cu zilele la un boss pe PlayStation. O bara de hit points cat casa, atacuri devastatoare si o senzatie de dezamagire gigantica atunci cand dai revive. Bestiile sunt gigantice, au mai multe brate si capete, cheama minioni, practic sunt cea mai neagra zi a unui gamer, mai ales unul care nu s-a calit cu bosii din Devil May Cry sau God of War.

Gameplayul nu e foarte variat si dupa o vreme veti incepe sa va plictisiti de button mashing, mai ales ca nici inamicii nu arata foarte diferit. Uneori mai vedem si cate un robot rosiatic, sau o creatura care se strecoara sub pamant, dar si un blob roz foarte enervant, cu un scut greu de spart. Fanii hack and slash vor trece totusi cu usurinta peste repetitivitatea inamicilor, fie si numai pentru a ajunge la mega boshi.

Implosion Never Lose Hope review limba romana joc ios  (10)

Grafica acestui titlu arata excelent si Rayark nu a promis degeaba o grafica in genul celei de pe console aici. Actiunea e fluida, inchegata, animatiile curg pe ecran si nici un frame nu pare nelalocul sau. Efectele luminoase ale armelor luate pe traseu, viscolul unei banchize sau laserele unei baze parasite, toate arata excelent. Cutscene-urile sunt perfecte, iar luptele cu boshii sunt geniale din punct de vedere grafic.

Poate doar unele schimbari nepotrivite de camera sa ne faca viata amara la lupta cu cate un gigant nervos. Fiecare lovitura cu sabia e urmata de un efect albastriu care brazdeaza ecranul, iar fiecare zombie care va da o lovitura, activeaza un scut cu mici hexagoane, randat excelent in jurul vostru. Acustica e si ea excelenta si voice actingul e bine pus la punct, mai ales in cutscene-uri, desi veti gasi o gramada de dialoguri si in nivele, de obicei identificand inamicii care vor sosi sau discutand despre soarta umanitatii.

Implosion Never Lose Hope review limba romana joc ios  (14)

Avem voci robotice, feminine, urlete de creaturi, urlete de viscol si o muzica de actiune specifica unui trailer de film Transformers. Cu atate de multe casute bifate intr-un tabel de “cum sa faci un joc hit”, mai mentionam inca doua totusi: lipsa de in app purchases si salvarea in iCloud, astfel ca puteti continua jocul inceput pe iPad si pe iPhone si viceversa.

Imi este extrem de greu sa ma gandesc la un joc pentru mobil in care pilotam un robot, care provoaca o tornada de sabii si trage cu lasere intr-o bestie cu doua brate cu capete de cerberus la extremitati. Implosion este genul de joc care ne arata de ce vanzarile consolelor scad, mai ales cele portabile. Rayark a facut o treaba excelenta si in afara de repetitivitatea inamicilor si bosii cam enervanti, titlul este perfectiunea intruchipata.

Ii acordam binemeritata nota de [usr 9.5]