
Esports Summit 2025: România vrea să joace în liga mare. Suntem pregătiți pentru „Olimpiada” esports?
La nivel global, esportsul trece printr-o perioadă de repoziționare. Olympic Esports Games a fost amânat pentru 2027, iar scena internațională caută o nouă formulă de validare pentru competițiile digitale. În mijlocul acestui haos controlat, România își pune întrebarea: putem trimite, cu adevărat, jucători pro într-o viitoare „Olimpiadă” esports?
Pe 18 noiembrie, ARCUB – Hanul Gabroveni devine un punct de intalnire pentru tot ce înseamnă viitorul scenei competitive de la noi. Esports Summit 2025 aduce la aceeași masă lideri din gaming, sport, educație, business și cultură, cu o misiune clară: să vadă dacă România poate construi un ecosistem care să reziste presiunii globale și să producă performanță constantă.
Deși avem jucători cunoscuți internațional și ultima campioană mondială la Counter-Strike, realitatea de acasă e mai greu de digerat: investițiile întârzie, legislația nu se sincronizează cu realitatea industriei, iar scena locală funcționează mai ales datorită organizatorilor independenți, brandurilor deschise la colaborare și comunităților care nu lasă flacăra să se stingă. DraculaN e exemplul perfect: o competiție apărută în 2024 care a reușit să aducă la București echipe precum FNATIC, OG, Ninjas in Pyjamas sau 9ine în ciuda lipsei unui suport oficial robust.
Tudor Dăescu, președintele Esports Summit, pune punctul pe i: România poate fi în prima linie a schimbării, dar statul rămâne mult în urmă. În timp ce mediul privat și cel academic au început deja să dezvolte programe dedicate gamingului, autoritățile nu par să perceapă dimensiunea fenomenului într-o țară în care jumătate din populație se joacă.
Summitul pune reflectorul pe cinci direcții esențiale. Primul panel vorbește despre unificarea sporturilor tradiționale cu esports, cu discuții despre infrastructură, politici publice și parteneriate internaționale. Cătălin Butnariu (RGDA), Brian Cristian, Adrian Socaciu și Tudor Dăescu sunt în prim-plan.
Al doilea panel mută dezbaterea în tabăra competițiilor locale, acolo unde Digital Crusade, Nexus și EVA au arătat că scena se poate construi de jos în sus. Vor participa Jaxi, Roxana Baias, Andrei Moisa, Mihai Cotos, Liviu Marica și Paul Alexandru Mincu.
Panelul „Jocurile minții” conectează șahul, educația, game designul și cultura, într-un dialog despre cum se formează generațiile viitoare. În timp ce cel dedicat brandurilor analizează ce le motivează să investească în gaming, dincolo de logo-uri puse la întâmplare.
Ultimul panel atacă tema pregătirii sportivilor din esports vs sportul clasic, cu discuții despre disciplină, mental coaching și rezistență — puncte unde cele două lumi se întâlnesc natural.
Detalii complete sunt disponibile pe esports-summit.ro.
