Am jucat Marvel’s Avengers Beta şi iată câteva impresii (PS4)

Weekendul trecut am apucat să joc puţin din beta-ul lui Marvel’s Avengers pe PS4. A oferit atât misiuni single player, cât şi multiplayer şi o şansă de a avea contact din nou cu universul Marvel pe console după o bună perioadă de pauză. De fapt în afară de Iron Man VR şi jocurile LEGO Marvel nu îmi amintesc alte entry-uri importante în saga Marvel pe PS4 (Spider-Man nu se pune). Hai să vedem ce oferă noul joc totuşi. Primele impresii sunt mai jos.

Am început cu o misiune la Golden Gate, podul din San Francisco unde ne-am întâlnit cu villain-ul TaskMaster, pe care ar trebui să îl vedem şi în noul film “Black Widow”, dacă mai apare vreodată. Misiunea aceasta are mai degrabă rol de tutorial şi ne permite să jucăm cu Thor, Captain America, Hulk, Iron Man şi Black Widow. Jocul mi-a dat senzaţia de gameplay scriptat şi un pic on the rails, fără prea mare libertate de mişcare. Exploziile arătau spectaculos şi atacurile lui Thor şi Hulk erau “cărnoase”, de impact.

Cumva nu am fost dat pe spate totuşi. Ce a urmat după a fost o semi victorie a celor răi, iar oraşul San Francisco a fost lovit de un val de energie, care a transformat unii oameni în Inhumans. Pe aceşti Inhumans îi vom vedea în următorii ani în producţii Marvel cu actori precum Angelina Jolie sau Kumail Nanjiani printre ei. Apropo, spoiler, moare şi Captain America în atacul lui TaskMaster. Aceşti Inhumans sunt un fel de X-Men, oameni de rând care au dezvoltat super puteri după ce au fost “îmbăiaţi” în acea energie.

Anii trec, Shield şi Avengers intra în dizgraţie şi apare un nou guru tech pe scenă, George Tarleton şi Advanced Idea Mechanics. Ce urmează de aici încolo este o conspiraţie a AIM, pe care o demascheaza Hulk alături de noua sa ucenica, o tânără Inhuman, Kamala Khan. Ea are fix puterile liderului Fantastic Four, adică e foarte elastică şi îşi poate mări pumnii, picioarele, practic tot corpul. Kamala va fi viitoarea Miss Marvel, dacă sunteţi la curent cu canonul Marvel.

Ea are avantajul flexibilităţii şi m-am amuzat văzând cum foloseşte membrele pentru a naviga în mediul de joc cam ca Spider-Man cu pânza sa. Am ajuns şi la un boss battle spectaculos cu The Abomination, în care l-am controlat pe Hulk. Sincer din ce am jucat până acum Hulk e personajul meu preferat. La prima vedere e uşor să abuzezi de Hulk Smash, dar mai ai şi alte câteva puteri şi combo-uri pe lângă, cu o perioadă măricică de cooldown. Poti rupe si bucati din podea si sa arunci cu ele.

Ce nu mi-a plăcut la joc e lipsa de indicatori vizuali care să îţi arate în ce direcţie trebuie să mergi. M-am pierdut des în baza AIM, fiind dezorientat pe verticala. De asemenea atunci când trebuie să arunci cu obiecte sau să tintesti inamici în aer avem eternă problema a consolelor: ţintirea fină. O sa fie greu de jucat cu Iron Man deci… Inamicii în general nu o să îţi pună mari probleme, mergând pe ideea de lucru în echipa pentru a îl dobora pe Hulk spre exemplu. Designul lor mi se pare cam generic şi doar boşii ce mai arăta atractiv.

După ce ai terminat şi misiunea din zăpadă, rămâi de capul tău în beta şi poţi să începi să te joci cu prietenii în multiplayer. Ei bine de aici încolo jocul se transformă într-un fel de Destiny meets Anthem. Poţi alege niveluri de dificultate, modifiere şi vedea ce recompense primeşti. Trebuie să alegi un Avenger, apoi îţi inviţi prietenii să faci echipă şi poţi juca misiunile din multiplayer (daca nu ai prieteni, ai AI-ul care completeaza locurile libere). Misiunile se împart în War Zones, care sunt ceva mai dificile şi pline de recompensee şi comori, dar şi Drop Zones, misiuni mai scurte, în care mai degrabă aduni loot.

Ce pot eu să recomand este să nu vă feriţi de dodge, care e vital în luptele cu inamicii, mai ales acel păianjen uriaş mecanic cu care vă veţi lupta la un moment dat. Personajele pot echipa 4 accesorii, fiecare cu diferite niveluri. Obiectele voastre vă oferă şi bonusuri. Lucrurile se complică uneori şi am dat peste meniuri stufoase şi sub meniuri cu tot felul de resurse, currency-uri, skill tree-uri şi abilităţi. E bizar şi că toate obiectele pe care le tot echipăm nu schimbă prea mult look-ul eroului nostru, deşi o cască nouă de Thor şi mănuşi noi de Black Widow ar trebui să o faca.

Ca grafică jocul arata… OK, dar am prins si frame frops şi probleme cu camera, inerente unui joc de consola. Anumite secvenţe de luptă în care sunt foarte mulţi inamici pe ecran pot deveni haotice, dacă nu îţi e clar cum să interacţionezi cu mediul din jur. Jocul se lansează pe 4 septembrie, iar de azi, 14 august începe open beta-ul pentru PS4 şi preorder beta-ul pentru Xbox One şi PC. Pare să fie un joc la care s-a muncit mult, dar l-aş defini ca haotic şi ca un joc care încă nu e sigur ce vrea să fie. “Cinematicitatea” si cantitatea mare de motion blur fac capturile de ecran grele spre imposibile (am patit).

Voice acting-ul, povestea şi Hulk sunt on point din partea mea, dar nu mă văd jucând destul multiplayerul încât să justific achiziţia jocului. Sunt tare curios câte ore de single player vom avea totuşi…. Acel mod ma atrage mai mult.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.