Recunosc din start ca nu prea am luat contact cu lumea MOBA-urilor, nu neaparat din cauza faptului ca nu mi-ar placea acel gen de jocuri, ci de teama faptului ca provoaca dependenta. Nimeni nu poate juca DOTA sau League of Legends doar 10 sau 20 de minute, sa fim seriosi, ci cu orele… In fine Vainglory este unul dintre putinele MOBA-uri solide de pe mobil si tableta si in urmatoarele randuri il analizam.

vainglory review limba romana joc ios  (1)

Vainglory mizeaza mai degraba pe unicitatea personajelor si pe diferitele abordari strategice, decat pe un relief variat. Din start va spun ca acesta e un joc de jucat acasa, pentru ca dureaza 20-30 de minute fiecare sesiune de gaming. Aveti nevoie de o conexiune buna si stabila si de un car de rabdare.  Puteti descarca jocul de AICI pe Android si de AICI pe iOS.

Incepeti prin a cauta o sesiune de joc si a astepta ca alti 5 gameri sa accepte sa joace, ceea ce dureaza in jur de 2 minute. Apoi va alegeti personajul, dintr-o sumedenie de creaturi care par furate din serialul Drawn Together si DOTA. Aveti la dispozitie asasinul Koshka, soldatul SAW, un soi de tanc uman care e foarte enervant, un lup care e extrem de lent si vreo 2-3 zane si pokemoni.

vainglory review limba romana joc ios  (4)

Exista cate o rotatie de personaje in fiecare marti, noi caractere fiind adaugate saptamanal. Petal e acel Pokemon de care vorbeam si el are avantajul unui atac ranged ce bate mai departe decat la multi inamici. Joule vine calare pe tanc si are darul de a topai pe capetele advesarilor, luand o gramada de viata si lovindu-i si cu stun.

Ringo e un personaj amuzant, mai ales prin replicile sale. Si nu e singurul, pentru ca mai toate personajele se intreaba ce cauta acolo, de ce nu sunt la o petrecere, zic ca nu au chef de lupta, iar Ringo se vaita ca e beat si ca ragaie foc. Bataliile se dau in regim de 3 versus 3 si fiecare tabara are o serie de turete, care ii pazesc nexusul central din baza.

vainglory review limba romana joc ios  (26)

Ideea este sa distrugeti acel Nexus si veti castiga. Din pacate unii gameri dau quit cand e lumea mai draga si trebuie sa va descurcati fara un coechipier. Exista si posibilitatea de Surrender, daca toti 3 jucatorii voteaza aceasta optiune. Exista cateva zone unde se da lupta, asa numitele Lane, pe care le parcurgeti in drum spre baza rivale si Jungla, unde se afla doua mine ce upgradeaza minionii si o mina principala de aur.

Odata ucis goblinul ce pazeste una din cele doua mine din josul hartii veti face minionii vostri mai puternici, iar odata ucis paznicul minei centrale veti obtine gold. Gold-ul e obtinut automat de-a lungul trecerii timpului, dar mai ales daca ucideti minioni rivali si tot felul de creaturi intalnite in jungla. Dupa ce trec 15 minute, zona cu mina principala devine adapost pentru Kraken, iar cine loveste aceasta creatura cu destul damage o poate activa si sa o trimita peste adversar, ceea ce inseamna prapad, haos si lacrimi.

vainglory review limba romana joc ios  (19)

Puteti comunica cu coechipierii prin emoticoane, dar exista si limite aici, astfel incat sa nu faceti spam. La inceputul luptei veti putea sa va echipati, cumparand cu gold arme, armuri, cristale care amplifica cele 3 abilitati ale unui personaj sau chiar consumabile. Fiecare personaj are 3 abilitati speciale, care fie au rol de suport pentru aliati, fie sunt bazate pe atac sau afecteaza negativ statusul inamicilor.

Pe masura ce ucideti minioni si adversari veti face level up, crescandu-va astfel puterea abilitatilor. Veti putea fi invizibil daca stati in iarba inalta din jungla si de langa lanes, ceea ce va poate ajuta intr-o ambuscada contra inamicului. Vainglory e distractiv si provoaca dependenta, dar poate provoca si frustrare atunci cand pierzi si nu e vina ta.

vainglory review limba romana joc ios  (13)

In plus, anumite personaje mi se par dezechilibrate. Spre exemplu SAW si tancul dau iama in Ringo si pokemon imediat, iar personajele feminine tind sa fie putin mai slabe decat cele masculine. De asemenea unii gameri fac level up incredibil de rapid si oricate tutoriale am urmarit tot nu am ajuns la level 11 la fel de rapid ca ei. Farmingul e dus la nivel de arta aici, lucru care poate dezamagi unii gameri.

Lucrul care nu mi-a placut aici e ca de fiecare data cand sunteti ucis, timpul de respawnare creste si creste si creste. Exista si conceptul de Ace, adica toate 3 personajele unei echipe ucise, oferind un bonus de stats pentru minionii si personajele rivale. Avantajul acestui MOBA fata de altele e faptul ca nu avem un chat in joc, care s-ar fi soldat cu siguranta cu o tona de insulte pentru noobi si certuri.

vainglory review limba romana joc ios  (17)

Puteti in schimb sa apasati pe butoane de tinta pe harta, care le arata colegilor unde sa atace, sa le postati un simbol de bere sau smiley-uri, dar cam atat. La final veti putea da thumbs up sau sa raportati gamingul toxic si sa adaugati prieteni pe o lista si abia acolo apare si chatul pe baza de tastare. Jocul are o grafica incredibil de aratoasa, care ar face si World of Warcraft sa se scarpine putin in cap de ciuda.

E drept ca harta nu e foarte mare, putand fi parcursa de la un cap la altul in 2 minute, dar atentia la efectele luminoase ale atacurilor si la fiecare gest si bucatica de haina a personajelor e de admirat. Personajele dau senzatia de creaturi reale, cu mofturi, suparari si frustrari, ceea ce nu poate decat sa ne placa. Unii cheama lupi sa ii ajute, Ringo e mereu beat si anumite caractere plutesc in loc sa mearga normal.

vainglory review limba romana joc ios  (24)

Cam o duzina de eroi va stau la dispozitie, cu skinuri deblocabile, iar preturile sunt gigantice aici, orice ati cumpara in joc. Prejudecata mea fata de MOBA-uri nu a fost alungata de catre Vainglory, acesta fiind in continuare un gen de jocuri dupa care nu ma omor, dar acest titlu demonstreaza ca MOBA-urile pot fi portate si jucate usor si pe tableta si mobil.

La drept vorbind alte tentative au mai existat pe iOS si Android, dar niciuna nu a aratat atat de bine. Ii acordam o nota de (9 / 10)

Vainglory Review (iOS): primul MOBA mobil care ma atrage cu adevarat (Video)