Angry Birds 2 Review: Pasarile naufragiaza intr-un freemium care constrange si nu prea distreaza (Video)

Am realizat aici un preview pentru Angry Birds 2, cu un facecam bonus si nu ma declaram prea incantat de joc in prima faza. Dupa ce am rumegat acest titlu ceva mai mult, se pare ca prima impresie a fost justa si avem aici un produs Rovio care nu face o impresie buna. Jocul este gratuit in Play Store si App Store, in cazul in care va intrebati, dar este un freemium totusi.

angry birds 2 review limba romana joc ios  (1)

Intre timp am mai deblocat cateva serii de nivele, ce aduc noi mecanici de joc. Astfel, pe langa ventilatoarele care arunca pasarile de colo-colo, am dat si peste niste portaluri care teleporteaza pasarile in diferite zone colorate specific ale nivelului.

Cei care nu sunt familiarizati cu Angry Birds 2, trebuie sa afle ca jocul e gratuit, dar ne limiteaza gameplayul prin cate 5 vieti. Odata toate pasarile pierdute intr un nivel trebuie fie sa vedem un clip pentru a primi inca o pasare. Sau putem cheltui gems, daca le avem. Ultima solutie e sa cumparam gems cu bani reali. Sau asteptam cate 30 de minute per viata, ceea ce cu siguranta nu sunt dispus sa fac.

angry birds 2 review limba romana joc ios  (19)

Divaghez, dar zilele trecute m a rugat un prieten sa il trec un nivel din Angry Birds 1 pe un smartphone vechi. Respectivul nivel m a bulversat, obisnuit fiind cu gameplayul usor din ultimele titluri de la Rovio. Nu tu traiectorii desenate, nu tu powerupuri si nici perspectiva nu ajuta prea mult. Ei bine, Angry Birds 2 combina nivelele foarte usoare cu cele foarte grele.

Uneori pur si simplu nu ai cum sa treci prin tot nivelul cu cele cateva pasari, oferite sub forma de carti de joc. Singura speranta e sa mai lovesti cate un porc de aur, care inseamna o carte in plus, sau sa faci un high score de damage, care iar aduce o pasare in plus. Deseori am trecut de nivele din simplu noroc, cate un porc ratacit cazand in abis sau cate vreo pasare miscand un bloc de piatra gresit.

angry birds 2 review limba romana joc ios  (14)

Ce m-a enervat maxim a fost faptul ca uneori porcii isi umflau un balon sau o parasuta si plecau la plimbare, facandu ma sa consum inca o pasare degeaba. Angry Birds 2 aduce si o pasare noua, Silver, care e practic ca si pasarea cea veche bumerang, doar ca zboara in forma de L si cade perpendicular pe porci. Exisa si Terrance aici, Bomb, Chuck, Red si Blue, toate cu cate o putere declansata prin tap pe ecran dupa aruncarea din prastie.

Evident putem folosi si atacuri speciale, numite aici Spells. Printre ele se numara o ploaie cu ratuste aurii, un ardei iute care face un porc sa ia foc si explodeze sau o raza speciala care umfla un porc la proportii gigantice. Grafica e mai jucausa si moderna ca oricand, cu animatii complexe, un look cartoonish si multiple expresii faciale ale porcilor. De fiecare data cand pregatiti un atac e segmentata fereastra si vedeti in prim plan reactia inaripatei si a porcinelor.

angry birds 2 review limba romana joc ios  (13)

Exista si boss battles aici, care sunt foarte grele, mai ales ca porcul sef are o bara de viata cam greu de golit. Fie il aruncati in abis, fie faceti sa ii cada in cap un intreg munte de pietre. Veti schimba si cateva universuri de joc, de la orase la paduri, campii, medii ce arata SF si probabil multe altele, mai ales avand in vedere ca primim peste 240 de nivele aici.

Nu pot spune ca sunt extrem de impresionat de level designul gandit de Rovio aici. Voi fi mereu sub imperiul fascinatiei produse de Angry Birds Space si Angry Birds Star Wars, care aveau niste mecanici de joc geniale, subliniate de un level design fantastic. Nu pot spune ca am vazut asa ceva aici, desi nivelele sunt acum mult mai ample si segmentate in sub nivele, de la 2-3 la 4 chiar uneori.

angry birds 2 review limba romana joc ios  (10)

E Angry Birds 2 distractiv? Da, este, dar am mai mancat la restaurantul asta si inainte si nu s-a schimbat mare lucru, cel putin nu in bine. E greu sa cuceresti un gamer versat in 2015 cu 3 animatii noi, 4 puteri si foarte multe nivele. Acele vieti raman enervante si frustrante si o parte importanta din experienta Angry Birds a fost intotdeauna sa incerci acelasi nivel iar si iar si iar, pana la uzura.

Exista si un aspect de multiplayer in Angry Birds 2, o arena in care jucati un soi de mod survival, daca e sa zic asa. Primiti cateva pasari si trebuie sa scoateti un scor cat mai mare cu ele, avand cate o provocare zilnica si un top cu jucatori cu scoruri mari. Nu voi discuta despre acustica prea mult, pentru ca in afara de onomatopeele obisnuite ale pasarilor si porcilor, plus muzica vesela stas, nu am ce raporta.

angry birds 2 review limba romana joc ios  (17)

Evident nu avem vreo poveste aici si nici un multiplayer prea amplu. Am remarcat si un soi de bug in sistemul de notare cu 3 stelute aici. Practic orice ai face, daca termini nivelul si atat primesti 3 stele. Trebuie sa o dai in bara rau si sa ceri pasari in plus pentru a nu obtine 3 stele. Practic am obtinut 3 stele cam in 90% din nivele si uneori cate o stea.

Unde e provocarea pana la urma? Angry Birds 2 e o dezamagire ambalata colorat si cu un pachet de cadouri mare, gros si foarte parfumat. Dar sub acest pachet se ascunde un porc verde si mirositor care nu prea mai atrage dupa atat de multe tentative de reinventare. Ii acordam o nota de [usr 6.8]