Într-o luma plină de remake-uri, reveniri spectaculoase şi povesti reciclate, să mai faci un Call of Duty Modern Warfare pare o mişcare super riscantă. Rişti comparaţii cu jocul omonim şi presiunea uriaşă a fanilor. Iată că Infinity Ward a reuşit-o şi pe ăsta şi a creat o experienţă destul de originală, departe de conceptul de reboot şi mai aproape de un refresh dat unei serii reper de FPS-uri.

Ce începe dubios de realist se transformă în câteva ore de acţiune traumatizantă şi apoi în săptămâni întregi de noobareală cu prietenii în multiplayer. Să înceapă deci recenzia lui Call of Duty Modern Warfare 2019, cu menţiunea că facem ceva mai atipic de această dată, review unui joc încercat pe PC.

Poveste

Începem cu povestea, o poveste ancorată în realitatea zilelor noastre. Ca de obicei, băieţii răi sunt ruşii dar de fapt este vorba de terorism modern. Joci cu: Kyle “Gaz” Garrick, un soldat britanic şi te întâlneşti şi cu legendarul Captain Price. El te băga în toată tărăşenia asta. Mai este şi personajul Alex, ofiţer CIA şi toată încrengătura asta ce ţipă a scenariu de “Homeland” se petrece într-un stat fictiv din Orientul Mijlociu numit Urzikstan. Nu lipseşte arhetipul token de femeie puternică şi Politically Correct, Farah.

Trăim în 2019 şi era inevitabil să nu avem un strop de social justice. Aici femeile sunt la conducere. Ele dau ordine, ele coordonează. Bărbaţii sunt doar nişte unelte. Cel puţin aşa lăsa impresia în prima parte a jocului.

Gameplay

Să vedem cum stăm la gameplay. Am ales o dificultate normală şi tot am murit des. Nu pentru că e neapărat un joc greu, dar dacă intri în bătălie şi te grăbeşti ai toate şansele să fii omorât imediat. Trebuie să fii meticulos şi să ai grijă. Nu merge la modul “guns blazing”. Plus că la dificultate este adaugată şi iluminarea… n-aş spune proastă, doar prost gândită în multe locuri.

Un minus, dar nu e nimic major: nivelul tău de jucător din Beta (la Multiplayer) nu s-a salvat şi trebuie să o iei de la zero. Nu e chiar ceva grav. Ceva de apreciat e faptul că acesta este un titlu cross platform. Astfel, te poţi juca de pe PC cu amicul tău care e console peasant şi viceversa. Platformele suportate sunt PC, PS4 şi Xbox One. La console nu am văzut să ţină cont dacă au controller sau tastatura, deci te poţi aştepta ca în meci să te umilească un player de pe un controller.

Şi dacă încă nu ştiaţi, răspunsul este DA. Ambele console au suport pentru tastatura şi mouse. De preferat ambele pe USB şi nu wireless. Din câte am înţeles sunt suportate şi versiunile wireless, dar cu un dongle şi nu nativ, deşi ambele console au support Bluetooth. Nu multe jocuri se pot lăuda cu asta.

Un element ce adauga la dificultate este faptul că inamicii sunt destul de greu de văzut. Pe lângă asta, îi poţi încurca uşor cu civili sau cu oamenii din echipa ta. Aici Friendly Fire nu este tolerat şi vei fi pus s-o iei de la capăt. Vestea bună este că acel capăt nu este îndepărtat. De obicei jocul da restart şi porneşti cam de dinainte să faci buba sau să omori un civil/coleg. De fiecare dată acest lucru se întâmplă foarte rapid. Nu sunt timpi mari de încărcare în general.

Inamicii par destul de inteligenţi şi nu stau foarte mult pe loc. Mulţi încearcă să vină spre tine ca să-ţi ia scalpul, deci au un comportament agresiv.

Grafică & Sunet

În meniul de opţiuni, “sub capotă” găsim multe chestii la care putem umbla. Văd că jocul are suport de RTX pe GTX1070. Este decent. Nu recomand totuşi că această opţiune să rămână pornită. Dacă ai o placă GTX din seria 10 şi vrei să ai RTX ON, pregăteşte-te să renunţi ori la o rezoluţie înaltă (1080p & Over), ori la un FPS Decent. Cu RTX ON pe o placă GTX1070, performanţa variază între 30 şi 80 FPS. Depinde de câte suprafeţe reflexive există pe harta respectivă sau/şi câte surse de lumină sunt. Per total, o experienţă decentă.

Un plus la capitolul de opţiuni este că poţi modifica stilul audio. Masterizarea sunetului ca să fiu mai exact. E printre singurele jocuri ce oferă tipul ăsta de opţiune din ce am observat. Performanţa este ciudată. Modern Warfare rulează pe un engine nou nouţ, care deşi în mare parte este fenomenal, pe alocuri mi se pare inconsistent şi are lucruri în comun cu Unreal Engine 4. Nu m-aş mira să împartă acelaşi ADN.

Iluminarea este hit or miss. Pe timp de zi totul arată minunat, dar pe timp de noapte nici nu poţi vedea inamicii. Am încercat şi cu RTX ON şi cu RTX OFF. Părerea mea este că nu au balansat corespunzător acest aspect. Aici cred că este de vină focusul pe tehnologia nouă RTX. Şi iluminarea în general, dar cu accent pe RTX. Aş paria că au vrut să ilumineze jocul în aşa fel încât să iasă în evidenţă. Ce înseamnă asta de fapt? Surse de lumină precum tomberoane/maşini în flăcări, lumini de stradă, lanterne care luminează părţi ale hărţii ies în evidenţă şi alte părţi rămân în beznă.

Practic îţi este greu spre imposibil să vezi inamicul uneori.

Multiplayer

Povestea se continuă oarecum în partea de co-op. De fapt Main Villain a fost eliminat şi acum tu doar faci un pic de curăţenie cu un “Task Force“ special adunat de Captain Price. Poţi alege să faci aceste misiuni cu prietenii sau cu randoms de pe net. Sunt momentan 4 misiuni şi nu am idee dacă vor mai fi adăugate, sub denumirea de Operaţiuni.

Structura misiunii mi se pare făcută să te obişnuiască cu modul de Battle Royale ce urmează să fie adus în Modern Warfare. Cam aceasi experienta am avut-o în Black Ops 4 Battle Royale sau Call of Duty Mobile Battle Royale. Nu mi se pare totuşi că sunt atât de atractive încât să completezi toate mişunile. Aş mai zice şi că nu adaugă ceva major la poveste şi dificultatea este extremă. Şi nu mi se pare doar că misiunile sunt grele din cauza inamicilor.

Da, am mai spus. AI-ul este mai mult decât competent. Vine spre tine, se mişcă, te înconjoară, te împuşcă de unde te aştepţi mai puţin. Ceea ce e grozav! Doar că în aceste misiuni, numărul de inamici este atât de mare încât mi se pare copleşitor chiar şi pentru 4 persoane. Partea “bună” e că atunci când mori, ai o şansă de revive. Cam ca la Apex sau Call of Duty Mobile Battle Royale. Dar mi s-a părut că nici aceasta mecanică nu e suficientă împotriva numărului ridicol de inamici.

Restul de Multiplayer este destul de familiar şi foarte bogat aş putea spune. Avem 7 Moduri în meniul principal: Realism TDM, Ground War, Gunfight, Shoot House 24/7, Hardpoint, Free for All şi Trials. Mai avem şi opţiunea de Custom Game. Aici îţi poţi alege următoarele: Harta, Modul de joc (Team Death match de exemplu sau Hardpoint) unde cred că am numărat în jur de 11 reguli cum ar fi timp de joc sau limita de scor şi câţi boţi să umple harta.

Şi ultimul mod ce merită menţionat, dar nu cel din urmă este Quick Play unde găsim sub moduri ceva mai clasice. Cum spuneam, o abundenţă de moduri pentru multiplayer. Aş vrea să scot în evidenţă modul Gunfight, cu ale sale meciuri 2 vs 2, care e super distractiv, dacă eşti competitiv şi vrei să dai un meci alaturi de un prieten. Toţi jucătorii se reunesc pe o hartă mică şi cu aceleaşi arme. Dacă ai chimie şi experienţa cu coechipierul tău câştigi.

Apropo, probabil aţi remarcat că a revenit auto healing-ul, care dispăruse din jocul de anul trecut. O decizie polarizantă, dar care creşte puţin cota jocului printre începători.

Concluzie

Pentru început aş vrea să îi accord o notă şi după să explic. Nota noului joc este 7.5 out of 10 stars (7.5 / 10). Nu mai mult şi nici mai puţin. Este un shooter competent cum era de aşteptat. Unde consider eu că acest joc a dezamăgit cel mai tare a fost la campania single player. O campanie scurtă şi din punctul meu de vedere grăbită. Mi se pare că şi anul acesta, Activision s-a concentrat pe multiplayer şi campania single player a contat puţin spre deloc. Are dramatism, are zvâc, carismă, dar se termină abia când îţi intrai în mână.

Divertismentul în multiplayer e asigurat şi jocul arată bine când nu îşi dă în petec cu iluminarea. Brownie points pentru modul Realism care te scapă de HUD.

Call of Duty Modern Warfare Review: între poveste cu potenţial mare şi iluminare hit and miss