
Jocurile noi ale lui Hideo Kojima au fost prezentate; Ce este OD: Knock?
Hideo Kojima n-a putut lăsa aniversarea de 10 ani a studioului să treacă fără ceva care să ne dea fiori. Și fix asta a făcut: a arătat în sfârșit trailerul pentru OD: Knock, noul său proiect horror, realizat alături de Xbox Game Studios. Dacă încă vă mai întrebați cum ar fi arătat P.T. dacă nu ar fi fost șters din istorie, noul OD pare să fie răspunsul. Atmosfera e aceeași: claustrofobică, intensă, cu detalii stranii care îți dau senzația că cineva respiră în ceafă. De data asta, însă, în prim-plan e actrița Sophia Lillis (din IT), surprinsă într-o casă părăsită, aprinzând lumânări și așteptând inevitabilul: bătăile în ușă.
Trailerul este filmat în prim-person, cu un realism grafic care nu seamănă deloc cu Death Stranding. Și asta pentru că OD e dezvoltat pe Unreal Engine, nu pe Decima. Ray tracing, reflexii în timp real și expresii faciale generate cu Metahuman fac ca spaima să pară autentică. Lillis nu e singură în distribuție – Udo Kier și Hunter Schafer întregesc tabloul, semn clar că Kojima vrea să livreze un horror cu pedigree cinematografic. Și, pentru că totul se cheamă „Knock”, trailerul nu scapă ocazia să ne trimită frisoane în coloană vertebrală cu sunete obsesive de ciocănit, care par să anunțe o prezență invizibilă.
Evenimentul nu s-a limitat la OD. Kojima a adus în discuție și Physint, un „succesor spiritual” pentru Metal Gear, care promite tehnologie și mai avansată decât OD, plus o distribuție care începe cu Charlee Fraser, Ma Dong-seok și Minami Hamabe. În paralel, a anunțat și un parteneriat cu Niantic pentru un joc AR care sună ca o variantă de Death Stranding în lumea reală. Și ca meniul să fie complet, s-a confirmat oficial că Death Stranding va primi o adaptare cinematografică produsă de A24.
Despre OD știm încă foarte puțin: nu are dată de lansare și nu sunt confirmate platformele, dar e greu de crezut că va rămâne exclusiv pe Xbox. De altfel, Microsoft a început deja să aducă jocurile și pe PlayStation, iar asta ar putea fi și cazul aici. Până atunci, însă, trailerul și hype-ul fac treaba: Kojima ne-a livrat un nou coșmar interactiv, iar toată lumea vrea acum să afle ce se ascunde după ușa aia care bate în întuneric.