SXPD Extreme Pursuit Force Review (iOS): Sin City intalneste Akira si rezulta un joc foarte original (Video)

SXPD este unul dintre cele mai originale jocuri testate la Firstplay.ro in acest an, el combinand atmosfera lui Sin City cu faimosul anime Akira, dar si cu un joc de curse si lupta cu motociclete. Pe numele sau complet SXPD Extreme Pursuit Force, jocul e disponibil acum gratuit pe iOS si poate fi descarcat de aici. Initial, la lansare el costa cativa euro.

sxpd review limba romana joc ios (1)

Se face abuz de nuante de rosu aici, combinat cu o grafica alb negru si foarte mult gri. Integrate in actiunea jocului, benzile desenate ale lui Duke Mighten ofera 42 de pagini de actiune futurista, intr-un oras in care femeile fac legea pe motociclete. SPXD este o brigada de politie feminina care este detinuta de catre al 52-lea stat din SUA, New Royale. Totul se petrece intr-o luma violenta si bizara SF.

Veti urmari diferiti raufacatori, veti trage cu rachete in ei, in timpul unei curse de mare viteza si veti incerca sa evitati mine antipersoana. Producatorii jocului vor mai oferi cateva capitole din aceasta aventura, care pe langa cele 6 misiuni regizate de David Perry, creatorul lui MDK Si Earthworm Jim dispune si de 6 nivele arcade. Acestea implica curse contra timp sau distrugerea unui numar cat mai mare de motociclete rivale.

sxpd review limba romana joc ios (14)

Controlul se realizeaza pe baza de tilt in dreapta sau stanga, in vreme ce acceleratia e la maxim tot timpul. Toate actiunea se petrece pe motocicleta si veti putea trage cu rachete facand swipe in sus, trage cu mitraliera apasand pe ecran sau apasa de doua ori in succesiune pentru un boost nitro. Rachetele si boostul pot fi luate pe parcurs si retineti ca motocicleta voastra nu e invincibila, astfel ca fiecare zid lovit sau glont incasat va scade din hit points.

Level designul nu e perfect aici, iar uneori veti ramane blocati intr un soi de bucla, lovind iar si iar si iar acelasi zid. Totusi grafica unica in stil comic book fluid este total cuceritoare, ca si muzica electronica de fundal, ca sa nu mai vorbim de acea scurta melodie din ecranul game over, care te baga in depresie instant. Din pacate SXPD ofera o experienta scurta de gameplay, una monocromatica dar plina de feeling.

sxpd review limba romana joc ios (2)

SXPD aluneca usor spre arcade, spre joc repetitiv fara scop. Aveti un HUD in centrul ecranului, care va indica rachetele, nitro-ul si directia inamicilor, iar atunci cand aveti viata prea scazuta, ecranul se va intuneca si va afisa interferente care vor afecta chiar gameplayul la un moment dat, plus ca veti auzi si o alarma enervanta in fundal.

Cu un artwork genial, dar longevitate scazuta, SXPD si-ar face o mare favoare daca ar veni cu un update si nivele noi cat mai rapid, cat mai e inca oarecum o noutate. Grafica desenata de mana si un soundtrack perfect fac acest titlu unul dintre cele mai originale incercate de mine pe iOS. De aceea el primeste nota 9 din 10.