NVIDIA Ray tracing şi DLSS ajung pe ARM, deschizând drumul spre tablete, telefoane cu ray tracing


Săptămâna aceasta, la Game Developers Conference (GDC), NVIDIA a dezvăluit o serie de noi demouri tehnice în care a combinat tehnologiile GeForce RTX cu un procesor MediaTek bazat pe ARM pentru a arăta cum grafica avansată poate fi extinsă către o gamă mai variată de dispozitive, mai eficiente din punct de vedere al puterii. Demourile marchează un moment important într-o călătorie care aduce grafică avansată pe sistemele bazate pe Arm.

Ray Tracing și DLSS pe ARM pentru prima dată!

Cele două demouri include Wolfenstein: Youngblood cu reflexii ray traced în timp real și DLSS pe o platformă bazată pe ARM, pentru prima data. De asemenea, NVIDIA a arătat demoul pentru The Bistro, care a rulat cu ray tracing în timp real pe Arm, cu RTX Direct Illumination (RTXDI) și NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD) pornite.

Demourile au rulat pe platforma MediaTek Kompanio 1200, bazată pe Arm cu o placă video GeForce RTX 3060.

Cele două demouri au fost posibile pentru că NVIDIA a portat câteva SDK-uri RTX pentru a funcționa pe dispozitive Arm, iar printre acestea se numără:

  • Deep Learning Super Sampling (DLSS), care folosește AI pentru a crește numărul de cadre pe secundă și pentru a genera imagini clare la o calitate cât mai bună
  • RTX Direct Illumination (RTXDI), care permite dezvoltatorilor să adauge iluminare dinamică în mediile din jocuri
  • NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), care folosește AI pentru a randa imagini de înaltă fidelitate mai rapid
  • RTX Memory Utility (RTXMU) care optimizează modul în care aplicațiile folosesc memoria grafică
  • RTX Global Illumination (RTXGI) care ajută să recreeze modul în care lumina se reflectă de pe anumite suprafețe în medii din viața reală

SDK-urile RTXDI, NRD și RTXMU pentru Arm cu Linux și Chromium sunt disponibile acum. RTXGI și DLSS vor veni curând.

RTX a redefinit industria, iar acum, NVIDIA investește în noi platforme unde grafica avansată poate fi lansată astfel încât gamerii să aibă mai multe opțiuni.

Citate:

„Extinderea suportului RTX către Arm și Linux are potențialul să ajute jocuri și industrii precum cea de automobile, unde producători de top folosesc Unreal Engine nu doar pentru vizualizarea design-ului, dar și pentru sistemele digitale             și cele de infotainment,” a spus Nick Penwarden, vice president of engineering, Epic Games. „Întotdeauna primim cu brațele deschise funcții puternice sau SDK-uri care pot fi folosite pe mai multe platforme.”

                „Wolfenstein: Youngblood este primul joc de PC cu RTX care a fost arătat pe sisteme bazate pe ARM, o declarație de flexibilitate, putere și optimizare a motorului iD Tech,” a spus Jim Kjellin, chief technology officer, Machinegames. „Un       joc bazat pe iD Tech care rulează pe un procesor ARM cu ray tracing pornit este un pas important într-o călătorie care va rezulta in mai multe platforme de jocuri disponibile pentru dezvoltatorii de jocuri.”

                „RTX este cea mai inovatoare tehnologie adusă pe PC în ultimele două decenii,” a spus PC Tseng, general manager of MediaTek’s intelligent multimedia business unit. „MediaTek și NVIDIA pun bazele unei noi categorii de PC-uri          performante, bazate pe Arm.”

                „Suportul RTX pentru Arm și Linux deschide noi oportunități pentru dezvoltatorii de jocuri de a oferi experiențe mai imersive pe o varietate mai mare de platforme,” a spus Mathieu Muller, senior technical product manager of high-end      graphics, Unity. „Cu grafica de ultimă generație oferită de GeForce RTX, dezvoltatorii care folosesc Unity care vor să dezvolte pentru platforma Arm vor avea mai multe unelte la dispoziție pe care le pot folosi.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.