EA Sports FC 24 Review: ce se ascunde după numele nou?
Încă de când s-a anunţat schimbarea de nume, de la FIFA la EA FC, toată lumea s-a întrebat ce alte schimbări vor fi făcute. Dacă vom avea aceleaşi echipe, dacă va fi iarăşi acelaşi joc, dacă dacă dacă.
Cum era de aşteptat, nu s-au făcut nişte schimbări destul de majore, dar cu siguranţă, jocul are un alt feeling. Glumele au început să curgă pentru o perioadă, auzind unele persoane numind jocul EA FCSB şi temeri că s-ar putea ca anul acesta să nu iasă din cauza acestei schimbări, dar se pare că totul este în regulă şi numele parcă nu este aşa rău. Doar avem nevoie de puţin timp de ajustare. Sa vedem ce ne rezerva EA Sports FC 24.
Prezentare şi grafica
Primul lucru de care te vei lovi, este cu siguranţă, interfaţa schimbată. Avem de-a face cam cu aceeași structură, deci nu putem spune că vei sta să cauţi foarte mult setări şi opţiuni din meniu familiare, doar că arată un pic diferit.
Personal, mi s-a părut că undeva seamănă cu interfaţa de Windows Media Center de pe vremea lui Windows Vista, dar este în regulă şi îşi face treaba. Era necesară o schimbare de UI şi probabil nu este cea mai inspirată, dar momentan ne vom descurca.
La partea de grafica, EA Sports FC 24 arată ca întotdeauna, foarte bine, mai ales pe deja actuala generaţie de console, alimentat de engine-ul grafic în house by EA, şi anume Frostbite, care aduce îmbunătăţiri la animaţii în general, la mişcarea jucătorilor şi la iluminare, care acum este “real time”. Pe scurt, un fel de Ray Tracing mai puţin solicitant pentru hardware, cam cum ar vrea să fie Lumen de pe Unreal 5.
Încă o schimbare notabilă este că acum, o dată cu jucătorii, şi echipamentele se mişcă mai realist, aparent.
Pe lângă generaţia curentă de console, PS5 & Xbox Series X/S, jocul mai este disponibil şi pe Xbox One, PS4 şi Nintendo Switch.
Pe toate platformele se simte că un joc nou, chiar şi pe Switch unde a fost introdus chiar şi modul “Volta”, acel Fifa Street, dar desigur că lipseşte ingredientele secrete de pe noua generaţie şi anume Hypermotion V şi PlayStyles.
Desigur, şi mobilele au o versiune a lor, doar că este mai specială şi nu împrumuta multe elemente de la fraţii mai mari.
Latest Updates
Cea mai notabilă adiţie de anul acesta, este tehnologia Hypermotion V, care aduce fotbalul real în mediul virtual.
Cei de la Electronic Arts au plasat instrumente de analiza, cum ar fi nişte camere foarte avansate, care au analizat aproximativ 180 de meciuri reale, de unde au extras date volumetrice de pe stadion, pentru a aduce un grad mai ridicat de realism în mişcările jucătorilor.
Scopul final fiind aducerea a nu mai puţin de 1200 de tipuri diferite de dinamism şi mişcare ce impacteaza fiecare jucător şi meci.
Tehnologia nu este neapărat nouă, anul acesta fiind deja la a 3-a versiune.
Meciurile analizate provin din Champions League-ul masculin, cel feminin, La Liga din Spania şi din Premier League.
O altă tehnologie care încearcă să ridice gradul de realism dintr-un joc, se numeşte PlayStyles.
Pe scurt, face cam tot ceva asemănător cu Hypermotion V, şi anume să facă anumiţi jucători să se simtă mai speciali şi să execute nişte animaţii unice.
Din ce am testat până acum, acest lucru s-a observat cel mai bine la Haaland, fotbalistul norvegian care joacă pe postul de atacant la echipă din Premier League, Manchester City, dar sunt sigur că se observă şi la mulţi alţi jucători.
Toate aceste tehnologii, sunt susţinute de ceva ce v-aţi obişnuit deja să auziţi foarte des, adică de AI, care încearcă să ajute cât mai mult în crearea lor.
Moduri de joc
Şi anul acesta, avem minunatul feature numit Cross-Play, care ne permite să ne jucăm cu prietenii de pe alte console.
Acesta este disponibil pe noua generaţie (între PS5, Xbox Series X/S, PC), cât şi pe cea veche (între Xbox One şi PS4). Pentru că ar dura foarte mult să detaliez toate modurile de joc, le voi înşira aici şi vă voi îndemna să le descoperiţi personal pe fiecare în parte.
Avem de-a face cu Volta, Cariera de jucător, Cariera de Manager, Clubs şi Ultimate Team.
O schimbare notabilă, cel puţin la Ultimate Team, este faptul că poţi face o echipă amestecată de bărbaţi şi de femei. Personal, nu sunt mare fan al acestei schimbări, dar să fiu sincer, nici nu sunt fan Ultimate Team în general.
Ideea de a-ţi face o echipă cu jucătorii tăi preferaţi, cu kit-uri speciale, cu un stadion personalizat, şamd, este foarte interesantă, dar din punctul meu de vedere, are o problemă majoră. Faptul că nu poţi transfera ce ai câştigat/cumpărat în următorul joc, ceea ce înseamnă că va trebui în fiecare an să o iei de la capăt şi să reinvesteşti în joc.
Poate am şi gândirea setată în alt fel, datorită celor de la Valve cu al lor Counter Strike. Acolo unde, dacă ai adunat items din CS GO, un joc ieşit în 2012, le poţi aduce în noua versiune, Counter Strike 2, fără nici o problemă. Este este o comparaţie un pic exagerată, datorită diferenţelor majore dintre aceste jocuri, dar de aici vine această problemă pentru mine.
Concluzii
EA FC 24 va fi probabil, ca în fiecare an, un hit printre fani, şi nu prezintă probleme majore care să te facă să nu îl cumperi şi anul acesta.
În timpul gameplay-ului, nu mi s-a părut că noile tehnologii implementate, fac o mare diferenţă faţă de versiunile din anii trecuţi. Am putut să mă bucur de joc şi să mă simt familiarizat cu el, de la primele meciuri şi tine doar de tine, cum îţi vei crea experienţă. Mai exact, dacă vei juca la fel, sau vei face pe cât posibil să înveţi trucuri noi, pentru un feeling mai fresh.
Orice ar fi, te vei simţi ca acasă şi te vei bucura în continuare la fel cu prietenii tăi de acest joc.
One Reply to “EA Sports FC 24 Review: ce se ascunde după numele nou? ”