Overwatch Review (PS4): de la FPS multiplayer la creator de comunitati si liant intre gameri (Video)

Overwatch a avut in spate o masina uriasa de promovare, care a adus sute de gameri la lansarea din Romania, pe o vreme de sa nu lasi nici un caine afara, cu furtuna la pachet. Am avut concursuri, cosplay si competitii de tot soiul si cand s-a asternut linistea am plecat spre casa, cu Origins Edition in dinti pentru a testat varianta de PS4 a lui Overwatch. Ce a iesit aflati mai jos.

overwatch review in limba romana joc PS4 firstplay ro (4)

Pe PS4 jocul costa 249 lei, iar pe PC il gasiti la 199 lei. Titlul este un FPS ca la carte, axat pe divertisment si munca in echipa, dar mai mult decat atat are doua atribute vitale ce vor scapa celor ce nu zgarie decat suprafata lui Overwatch. In primul rand el responsabilizeaza gamerul in cadrul unui grup si doi promoveaza atasamentul de eroi ca figuri cheie ale unui joc. Foarte des se intampla ca FPS-urile sa fie pur si simplu impuscaturi mindless, fara motivatie, scop si dorinte.

Prin mutltitudinea de scurt metraje si promovarea atenta a tuturor personajelor si legaturilor dintre ele, stim acum ce zace in spatele fiecaruia dintre cele 21 de caractere. In mare Soldier 76 e personajul central al jocului, la urma urmei el a avut si un cosplayer dedicat la evenimentul din Romania, nu-i asa? Armele sale, precum Heavy Pulse Rifle sau Helix Rockets sunt consacrate din alte titluri celebre FPS.

overwatch review in limba romana joc PS4 firstplay ro (15)

Apoi o avem pe Pharah, care are un costum badass de robot si un rocket launcher care promite sa faca prapad. Reaper e de departe cel mai cool si diabolic personaj, amintindu-mi foarte mult de protagonistul din The Darkness. El prefera sa isi ucida prada mai de aproape, se poate teleporta, ba mai mult decat atat se si vindeca dupa fiecare kill.

In fine, nu am de gand sa listez toate abilitatile, dar ce trebuie sa stiti e ca o echipa de joc are 6 personaje si ca ele sunt impartite in 4 categorii: personaje ofensive, defensive, tank si de suport. Veti putea juca in moduri precum Assault, in care capturati doua puncte pe harta, in vreme ce adversarii incearca sa va opreasca sau Escort, in care ghidati o anumita incarcatura la un punct de livrare si adversarii va pun bete in roade.

overwatch review in limba romana joc PS4 firstplay ro (11)

Avem si Control, in care o echipa va trebui sa captureze si sa pastreze un punct comun de control pana ce procentajul de captura ajunge la 100%. Spuneam mai sus de cele doua ramificatii ale acestui joc, cea de responsabilizare a gamerului si de atasare de personaje, dar o ramificatie mai importanta se petrece cand decizi cum vei aborda jocul.

Vei conecta microfonul si iti vei face o echipa din prietenii din viata reala? Sau vei opta pentru persoane random, care probabil nu se vor mula pe stilul tau de joc? E drept ca des s-a intamplat ca prea multe personaje sa fie sniperi, sa se faca abuz de tank sau sa ma trezesc cu 2 personaje Tracer in party. Microfonul si in general comunicarea e vitala in joc pentru ca o coeziune de strategie e musai daca vrei sa mai si castigi.

A juca fiecare ca un lone wolf e o cheie spre pierzanie, asta daca nu ai vreun MVP sau un robot pus pe macelarit. Un lucru vital de mentionat e ca poti schimba personajul fix cand ai tu chef de-a lungul luptei, daca esti in zona de spawnare si de preferat la inceput de runda, nu cand esti fugarit de vreun Junkraat. Overwatch mai inseamna sa intelegi si ca nu conteaza doar killurile, ci obiectivul.

overwatch review in limba romana joc PS4 firstplay ro (13)

Poti muri de o tona de ori, dar daca o faci util si obiectivul e atins, atunci ti-ai facut treaba. Sincer ma numar printre gamerii mega enervati de robotul Bastion si tureta in care se transforma macelarindu-mi orice personaj mai ceva ca fortele aliate in Normandia. Din fericire Genji ii poate reflecta impuscaturile turetei si il lichideaza rapid.

Am constatat cu satisfactie ca nu exista sniperi enervanti in jocul asta si chiar daca sunt ei nu fac abuz de putere, ci sunt mai degraba discreti si calculati. Evident nu uitam nici de puterile Ultimate, abilitatea vitala a fiecarui erou, declansata dupa o perioada de incarcare si de killuri. La Junkraat e o bomba cu tepi care face damage urias si se tot roteste pe harta, de altfel si fatala mea preferata.

overwatch review in limba romana joc PS4 firstplay ro (5)

Imi place la Overwatch si ca gameplayul e foarte rapid si cam orice runda dureaza 4-5 minute. Aici nu ne facem griji exagerate cu strategia si planurile, toate acestea trecand pe plan secund in fata goanei dupa distractia pura. Strategia devine un fel de afterthought si un reflex dupa ce ai inteles perfect toate abilitatile si coltisoarele hartilor.

In ce priveste grafica, ea este cartoonish nu intr-un sens apropiat de comic books, ci mai degraba de un Borderlands mai glossy, un fel de Borderlands meets Mass Effect care cumva au facut un pui cu Halo. Efectele armelor sunt spectaculoase si lumina pe care o emana un tank cu un scut urias rosu cand iti intra pe ulita e de-a dreptul inspaimantatoare.

overwatch review in limba romana joc PS4 firstplay ro (18)

Avem lasere, bombe, fotoni si protoni, zdrobirea inamicilor de perete si zeci de animatii si expresii faciale adecvate unei lupte intergalactice. Nivelele au dimensiuni perfecte, nici prea mari sa te pierzi in ele si nici prea mici sa tot stai in acelasi loc prea mult. E drept ca uneori Blizzard nu a semnalat foarte clar unde am voie sa merg si unde nu si m-am trezit cazand in neant.

Actorii vocali au facut o treaba buna si din nou Reaper ramane pasiunea mea, cu felul in care tipa DIE DIE DIEEE. Junkraat e total dement, fix Jokerul din Batman, iar personajele feminine sunt ori prea badass ori prea copilaroase. Poate sunt eu prea nebun si imi place sa vad prea multe intr-un FPS multiplayer la care lumea tipa YEAAAAH BITCHHH DIEEE, dar jocul asta te obliga sa inveti odata pentru totdeauna ca trebuie sa cooperezi pentru a putea savura experienta reala.

Esti lone wolf… pierzi sau ceilalti fac o strategie care nu te include, deci te simti exclus. De la Destiny incoace nu am mai avut un joc care sa te tenteze atat de multi sa iti faci prieteni virtuali. Cam asta e Overwatch, lipiciul si liantul dintre gameri si asta transcende impuscaturi cu lasere si orice engine sau concept. Si pentru asta ii acordam un [usr 9.4].