Bright Memory primele impresii: shooter-RPG care vrea să fie NOVA, Deus Ex, Devil May Cry

Cu câteva zile în urmă am încercat jocul Bright Memory, la sugestia prietenilor de la GameplayOnlineRomania. Jocul e disponibil pe Steam şi face blasfemia de a costa 3 euro şi ceva, asta deşi e în faza beta şi oferă doar 20 de minute de gameplay. Acelaşi joc e disponibil şi pe Android, neoficial şi probabil ilegal (link download aici). Vrea să fe un Deus Ex combinat cu NOVA şi am impresii despre el mai jos.

A fost nevoie să înregistrez două gameplayuri separate pentru acest titlu, pentru că în primul muream ridicol de mult şi telefonul pe care îl folosesc s-a încins până aproape de 60 de grade Celsius. Făcusem chiar şi o băşică roşie în vârf de deget la un moment dat. Jocul în sine arata binişor pe mobil, chiar foarte bine şi luaţi în calcul că îl joc pe un ASUS ROG Phone II, deci cu totul setat pe maxim. Mă cam debusolează acel HUD din jurul armei, care e bun doar să indice câte gloanţe mai ai.

Nu prea înţeleg şi de ce am vreo 6 abilităţi pentru folosit sabia (explozii energetice, levitatie, valuri de energie), când ea mai mult încurca decât ajuta. Singura abilitate bună e cea în care faci inamicii să leviteze şi apoi tragi în ei în voie. Povestea am mai văzut-o de o mie de ori până acum: ne batem cu o mega corporaţie, le intrăm în sediu şi intrăm într-o gaură interdimensională care ne duce într-un tărâm gen ARK. Aici ne batem cu soldaţi, tigri care sunt şi dragoni, zombii medievali şi spre final avem şi o creatură măricică cu armură, care arată ca un cavaler al mesei rotunde, dacă se îmbraca de la japonezi.

Am mânuit doar 3 arme: un fel de shotgun cu blast-uri laser, o mitralieră şi un pistol. Există şi buton de strafe, pe care aş vrea să îl văd în mai multe shootere pe mobil, dar per total cantitatea uriaşă de butoane de pe ecran nu ajută pe nimeni. Jocul îţi oferă doar un beta de aproximativ 25 de minute şi temporizarea salturilor m-a omorât. Sunt momente în care controalele nu răspund aşa bine cum aş vrea. Am văzut şi ceva buguri grafice, de iluminare sau arbori sau inamici randaţi incomplet.

Oamenii ăştia efectiv au portat un joc care arată bine pe PC încât să arate bine şi pe mobil, manncand o căruţă de resurse. Avem şi un skill tree şi upgrade-uri pentru abilităţile sabiei şi mă sperie toată complexitatea asta inutilă când la finalul zilei tragi cu o mitralieră şi rezolvi toţi inamicii. Dacă dezvoltatorul FYQD Personal Studio vrea să aibă succes, trebuie să simplifice masiv totul. Cred că e şi prima oară când văd Unreal Engine 4 pus la treabă asa bine pe Andorid.

Ah da şi combo-urile de atacuri speciale sunt luate din Devil May Cry. Eu m-aş mulţumi cu o clonă de NOVA de la Gameloft la finalul zilei… Povestea are şi ea nevoie de ceva extra finisaje… Zic că nu scăpăm fără un joc care să ocupe 3-4 GB în varianta finală şi să coste 10 euro. Mai e de lucru mult până să fie un produs vandabil.

Galerie foto Bright Memory:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.